۰

افزایش 7 هزار میلیارد تومانی یارانه ها در بررسی مجدد بودجه 97/ چه افرادی سال آینده یارانه دریافت می کنند؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود دغدغه فراکسیون فرهنگیان برای اهمیت بیشتر دولت به موضوع معلمان و فرهنگیان عزیز 4500 میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده است.
افزایش 7 هزار میلیارد تومانی یارانه ها در بررسی مجدد بودجه 97/ چه افرادی سال آینده یارانه دریافت می کنند؟
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تاریخ جمهوری اسلامی برای اولین بار بود که کلیات بودجه در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان رد شد.
وی با بیان اینکه این مورد پذیرش قرار نگرفتن بودجه دارای حسناتی بود، افزود: گرفته شدن ایرادات موجود در بودجه پیشنهادی دولت یکی از اقدامات خوب این اتفاق بود.
مقصودی با اشاره به اینکه در بررسی مجدد بودجه 97 یارانه ها از 23 هزار میلیارد به 30 هزار میلیارد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این اصلاحیه تمام روستاییان، ممدجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، و برخی از مردم حاشیه شهر از یارانه ها میتوانند بهره مند گردند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود دغدغه فراکسیون فرهنگیان برای اهمیت بیشتر دولت به موضوع معلمان و فرهنگیان عزیز 4500 میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده است.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه یک نگاه اشتباه وجود دارد که متولین امر بودجه ریزی به هر نقطه ای از ساختار کشور می‌رسند صحبت از تولید و تخصیص بودجه است ولی به آموزش و پرورش که می‌رسند می‌بینیم که دفاع ها کم است که یک نکته عرض کنم که همه ی ضعف های موجود ما در اهمیت ندادن به آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه هنوز هم معتقدیم که باید فکر اساسی تری برای آموزش و پرورش کنیم، بیان داشت: موضوع اوراق مشارکت از دیگر اصلاحات صورت گرفته در بودجه 97 است که در این موضوع حدود 30 درصد در شرکت ها و مبلغ 9 هزار میلیارد تومان از دولت کاهش پیدا کرد، که یک انتقاد بزرگی در این موضوع بود که دولت با اوراق مشارکت ها می‌خواهد آینده را به فروش برساند.
مقصودی با اشاره به اینکه راه های عملیاتی اشتغالزایی دولت در بودجه 97 مبهم است، عنوان کرد: ایجاد درآمدهای پایدار باید یکی از مهمترین گزینه های هر دولت برا مردم باشد که نمایندگان این ابهام را در برررسی جزئیات بودجه 97 بررسی خواهند کرد.
انتهای پیام/
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 451746
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *