۰

تشکیلات خودگردان مکلف به قطع کامل ارتباطات با اسرائیل شد

سازمان آزادی‌بخش فلسطین ضمن تأکید بر مراجعه به سازمان ملل برای احقاق حق فلسطینی‌ها، از دولت تشکیلات خودگردان خواست، همه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی را با رژیم صهیونیستی قطع کند.
تشکیلات خودگردان مکلف به قطع کامل ارتباطات با اسرائیل شد
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما،در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن «قدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سازمان آزادی‌بخش فلسطین، همچنان در حال بررسی و واکنش به این موضوع است. 
روز شنبه، کمیته مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، تصمیم گرفت تا به مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت مراجعه کند و قرار است «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، در ماه جاری در شورای امنیت سخنرانی و بر ثبات موضع فلسطین در عمل به قانون و موازین بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای «چهارم ژوئن 1967»‌ تأکید کند.
خبرگزاری «معا» در گزارشی با تیتر «تشکیلات خودگردان ارتباط خود با اشغالگران را قطع می‌کند»، نوشت: کمیته مرکزی سازمان آزادی‌بخش در پایان نشست روز شنبه به ریاست عباس، از دولت خواست تا فورا طرح قطع ارتباط با مقامات اشغالگر اسرائیلی را در همه سطوح سیاسی، اداری، اقتصادی و امنیتی تهیه و تدوین و به کمیته مرکزی جهت تأیید ارائه کند. این طرح شامل تعیین روابط امنیتی با اسرائیل برای قطع و آزادی از قیدوبند توافقنامه اقتصادی پاریس با هدف احیای اقتصاد ملی است. 
کمیته مرکزی «ساف» همچنین تصمیم به «تشکیل کمیته عالی» برای اجرای تصمیم‌های شورای مرکزی گرفته که شامل تعلیق شناسایی «اسرائیل» تا زمانی است که کشور فلسطین در مرز 1967 تشکیل و به رسمیت شناخته و الحاق قدس شرقی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی لغو و شهرک‌سازی متوقف و اختیارات قضایی فلسطین، شامل همه اراضی فلسطینی و همه فلسطینی‌ها شود. 
کمیته مرکزی ساف همچنین تصمیم گرفت تا برای آغاز تحقیقات در خصوص جنایاتی مثل شهرک‌سازی، تبعیض نژادی و پاکسازی خاموش نژادی در شهر قدس و اطراف آن و در منطقه «الاغوار الفلسطینیة» (شامل مناطقی در شمال کرانه باختری) و جنوب الخلیل و مناطق اشغالی به دادگاه جنایی بین‌الملل رجوع کند.
در بیانیه شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین همچنین از سیاست تحریک‌آمیز دولت آمریکا (به ریاست ترامپ) و عدم مسئولیت‌پذیری در مذاکرات ابراز انزجار شده است. 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه 15 آذر 96 ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد. این  تصمیم، اعتراض‌های متعدد رسمی و غیر رسمی را در منطقه و دیگر نقاط جهان برانگیخت.
طبق قطعنامه 478 شورای امنیت هیچ کشوری اجازه ندارد نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس تاسیس کرده یا تصمیمی درباره وضعیت آن بگیرد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 451769
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *