۰
كارشناس مسائل اقتصادي و استاد دانشگاه هاي خاش:

بانك مركزي بايد مسئله تك نرخي كردن دلار را جدي تر از قبل بررسي كند/ دولت به فكر جيب مردم و حل مشكلات اقتصادي نيست

كارشناس مسائل اقتصادي و استاد دانشگاه هاي شهرستان خاش گفت: بانك مركزي بايد مسئله تك نرخي كردن دلار را جدي تر از قبل بررسي كند و به جاي افزايش قيمت نهاده ها، به فكر جيب مردم و حل مشكلات اقتصادي باشد.
بانك مركزي بايد مسئله تك نرخي كردن دلار را جدي تر از قبل بررسي كند/ دولت به  فكر جيب مردم و حل مشكلات اقتصادي نيست
"مسلم حسين زهي زماني" در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به افزايش دلار و هزينه هاي جاري زندگي مردم، اظهار كرد: در روزهاي اخير شاهد رشد بي رويه قيمت دلار در كشور بوديم كه اين مسئله قبلا هم رخ داده و متاسفانه دولت هيچ حركتي در اين خصوص نشان داده است.

وي با بيان اينكه در روزهاي گذشته مسئله خروج آمريكا از توافق برجام مطرح شده بود، تصريح كرد: كشور ايران اسلامي مجبور است براي خريد كالاهاي اساسي خود هزينه هاي بيشتري را در ازاي دلار پرداخت كند و لذا خريد مردم نيز كاهش پيدا مي كند.

حسين زهي با تاكيد بر اينكه بانك مركزي بايد مسئله تك نرخي كردن دلار را جدي تر از قبل بررسي كند، گفت: دلار بايد در يك قيمت ثابت نگه داشته شود و شكاف بين نرخ ارز آزاد و مرجع كاهش پيدا كند در اين صورت شاهد نوسانات و تبعات كمتري خواهيم بود.

 وي ادامه داد: هر كشور بايد به طور جداگانه با پول خود مبادله كند تا از زير سلطه ي آمريكا و اتحاديه اروپا خارج شود و تا زماني که تعادل بين عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد قیمت نرخ ارز در کشور با چنین نوساناتی روبرو خواهد شد.

اين استاد دانشگاه هاي شهرستان خاش و سيستان و بلوچستان با اشاره به افزايش سرسام آور قيمت تخم مرغ در بازار، خاطرنشان كرد: قیمت تخم مرغ بستگی به میزان عرضه و تقاضا دارد و از طرفی افزایش قیمت تخم مرغ از طرف مرغداری ها صورت می گیرد.

وي با بيان اينكه مردم نگران تامین تخم مرغ مصرفی خود هستند، يادآور شد: قسمتي از افزایش قیمت تخم مرغ به افزایش قیمت خوراک مرغ و کمبود تخم مرغ در بازار مربوط مي شود.

حسين زهي با اشاره به افزايش هزينه جاري آب و برق، اذعان كرد: متاسفانه پس از بحث بر سر لايحه بودجه سال آتي زمزمه گران شدن آب و برق به گوش مي رسد كه اين مسئله در روزهاي اخير نيز محقق شده است.

وي اظهار كرد: دولت بايد به جاي اينكه به فكر مسائل مالي دولت باشد به جيب مردم هم فكر كند كه روز به روز به مسائل و مشكلات اقتصادي آنان افزوده مي شود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 451793
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *