۰

وجود 70 ماده سرطان‌زا در مواد دخانی/ سیگار سالانه 55 هزار ایرانی را می‌کشد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 14 سرطان با مصرف دخانیات ارتباط دارد، گفت: سالانه 55 هزار ایرانی به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند.
وجود 70 ماده سرطان‌زا در مواد دخانی/ سیگار سالانه 55 هزار ایرانی را می‌کشد
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با مصرف دخانیات در کشور اظهار داشت: حدود 7 میلیون سیگاری در ایران وجود دارد که صد هزار نفر آنها نوجوانان هستند و مصرف نکردن دخانیات بزرگ‌ترین عامل پیشگیری از سرطان به شمار می‌رود.
وی افزود: در سیگار 7 هزار مواد شیمیایی وجود دارد و به طور کلی در مواد  دخانی 70 ماده سرطان‌زا بوده که مردم باید این موضوعات را مدنظر قرار دهند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دخانیات سالانه 7 میلیون نفر را می‌کشد،‌گفت: 900 هزار نفر از این تعداد کسانی هستند که دخانیات مصرف نمی‌کنند ولی در معرض دود آن هستند.
حریرچی به مرگ سالانه 55 هزار ایرانی به دلیل دخانیات اشاره کرد و گفت: 90 درصد سرطان ریه به دلیل استعمال سیگار است و 14 سرطان نیز ارتباط نزدیکی با دخانیات دارند.همچنین سالانه در کشور 10 هزار میلیارد تومان سیگار خرید و فروش می‌شود در حالی که هزینه درمانی مستقیم بیماران ناشی از دخانیات 20 تا 30 هزار میلیارد تومان است.
ادامه دارد...
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 451884
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *