۰
رئیس اداره هواشناسی خاش:

تفتان، بام شرق ایران سفید پوش شد/ نخستين بارش باران زمستاني در خاش، شهروندان و كشاورزان را خوشحال كرد

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خاش گفت: با ورود سامانه بارشی به شهرستان خاش قله چهار هزار و 50 متری تفتان بام شرق ایران با پوششی از برف، سفید پوش و سبب خوشحالی و شادمانی مردمان این مناطق شد.
تفتان، بام شرق ایران سفید پوش شد/ نخستين بارش باران زمستاني در خاش، شهروندان و كشاورزان را خوشحال كرد
ابراهیم ایرندگانی در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار کرد: بارش باران كه تا شب گذشته در اين شهرستان ادامه داشت موجب طراوت و دل انگيزي هواي اين شهرستان و خوشحالي شهروندان شده است.

وی افزود: از روز آغاز بارندگی تا شب اخير، در شهر خاش 3.5، سنيب 3، رحمت آباد 1، بيلري 2، كوشه 1، رحمان آباد كارواندر 2.5، گرنچين 3، كهنوك دهپابيد 1.5، كارواندر 2 و سبزگز 1 میلی متر بارندگی گزارش شده است.

ایرندگانی با بیان اینکه بر روي قله تفتان و دامنه آن برف گزارش شده است، خاطرنشان کرد: بررسی‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد، تفتان سربلند مانند عروسی زیبا جامه سفید بر تن کرده و زیبایی خود را به رخ می کشد.

وي ادامه داد: ریزش برف جلوه ای زیبا به قله، ارتفاعات و دامنه و حاشیه کوه تفتان بخشیده و طبیعت بکر منطقه را جذاب و دیدنی کرده است.


 
رئيس اداره هواشناسي شهرستان خاش گفت: همچنین ریزش برف در محدوده تفتان معمولا سبب جذب علاقه مندان و دوستداران طبیعت به ویژه از شهرها و روستاهای اطراف می شود که برای لذت بردن از هوای پاک و مواهب الهی به این منطقه سفر می کنند.

وي خاطرنشان كرد: بارش های خوب در فصل زمستان باعث شادمانی اقشار مختلف مردم به خصوص کشاورزان و دامداران شهرستان خاش شده و بهاری زیبا و دلنشین را به مردم هدیه کرده است.

ايرندگاني يادآور شد: پس از گذشت مدت طولانی از خشکسالی، بارش برف و باران روحیه مردم شهرستان را زنده کرد و امیدواریم با ادامه بارش ها نشاط و آبادانی به منطقه باز گردد.


 
وي ادامه داد: پروردگار متعال را شاکریم بارش ها به موقع رخ داد و امید داریم سرسبزی و شادابی ناشی از این رحمت الهی زندگی کشاورزان و دامداران سخت کوش و مردم مهمان نواز این منطقه را نیز شاداب و متحول کند.

ایرندگانی با بیان اینکه این بارشها به صورت رگبار و رعد و برق و همراه تند باد شدید بوده است، خاطر نشان کرد: این سامانه از شب گذشته به سرعت از استان خارج شده و شاید به صوت محلی همراه با رگبار باشد.

وي گفت: سه شنبه و چهارشنبه وزش بادشدید 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد و احتمال اختلال تردد در مسیر های مواصلاتی زاهدان به بم و ایرانشهر به بم وجود دارد .

رئيس اداره هواشناسي شهرستان خاش احتمال بارندگی در روزهای آینده را منتفی عنوان کرد و ادامه داد: از امروز افزایش محسوس دما در سطح شهرستان خاش دور از انتظار نيست.

ایرندگانی در  پایان کمینه حداکثر دمای شهرستان خاش 19 و حداقل دما را 2 درجه اعلام کرد.

انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 451889
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *