جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با تفتان ما؛

اگر باز هم جنگ شود؛ به جبهه می‌روم/ جنگ، درس شجاعت و وفاداري را به همگان آموخت

23 بهمن 1396 ساعت 19:51

يكي از جانبازان سيستان و بلوچستان گفت: اگر باز هم جنگ شود؛ به جبهه می‌روم و از وطنم دفاع خواهم كرد و دشمن را شكست مي دهيم.


به گزارش تفتان ما، جانباز يعني يک نگاه صادقانه، نقطه اوج شکفتن تا وسعت سبز بهشتي جاودانه، جانباز يعني با خطر مقابله کرده و تا قله هاي عاشقي پرواز کرده، جانباز مرد ميدان و ساختن با غم و اندوه و مردي که مي ماند با استقامت و سخت چون کوه و مثل گلها تازه بودن و در عاشقي بي حد و بي اندازه بودن.

آري! جانباز يعني يک بهار سبز و زيبا در تلاطم مثل دريا، جانباز يعني خاطرات دفتر جنگ و بوي شلمچه، ياد ياران هماهنگ.

علي اي حال لحظه‌ای فکر کن پشت خاک ریز‌های منطقه سوسنگرد قرار داري و منتظری تا در یک لحظه ناب قد علم کرده تا به دشمن بعثي خودنمایی کنی اما نمی‌دانی که دشمن برای تو چه نقشه‌ شومي در سر دارد، در لحظه‌ای که قامتت را راست می‌کنی ناگهان مي داني که تیر مستقیم دشمن در دهانت فرو رفته است.

كنگره ملي شهداي سيستان و بلوچستان بهانه‌اي شد تا گفت‌و‌گويي گرم و صميمي با يكي از جانبازان جنگ هشت ساله دفاع مقدس داشته باشيم كه ماحصل اين گفت و گو در ادامه آمده است.
 
اگر باز هم جنگ شود؛ به جبهه می‌روم
محمدرضا رخشاني يكي از جانبازان جنگ هشت سال تحميلي در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: سال 63 عازم مناطق جبهه هاي حق عليه باطل شدم و در عمليات كربلاي چهار مجروح شدم.

وي با بيان اينكه در گردان غواسي حضور داشتم، گفت: در هر مكاني كه آب وجود داشت اين گردان هم حضور پيدا مي كرد و به فرماندهي "حميد شفيعي" توانستيم اقدامات بسيار زيادي را در جهت نابودي دشمنان انجام دهيم.

رخشاني با اشاره به حضور 50 رزمنده سيستان و بلوچستان در گردان غواس، افزود: زاهد شيخي، شهيد بهمني، شهيد جعفرزاده، شهيد جعفري، نجاري، محمودجعفري و ساير رزمندگان از اين استان در گردان غواس حضور داشتند كه 75 شهيد از سراسر كشور در اين گردان تقديم نظام شدند.

وي با بيان اينكه در عمليات هاي والفجرهشت، بيت المقدس هفت و كربلاي چهار و پنج حضور داشتم، خاطرنشان كرد: جبهه درس ايثار، از خودگذشتگي، شهامت، شجاعت، وفاداري و ميهن پرستي به همگان داد كه بايد دستاوردهاي آن دوران به نسل هاي جديد جامعه منتقل شود.

اين جانباز در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ما مبني بر اينكه "اگر مجدداً جنگي رخ دهد حاضر هستيد حضور پيدا كنيد؟"، ادامه داد: اگر جنگ شود، براي دفاع از وطن و ناموس، مانند جنگ هشت ساله دفاع مقدس، خودم به همراه فرزندانم حضور پيدا خواهيم كرد و دشمن را شكست مي دهيم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بازنشسته هستم، اذعان كرد: شهيد "فرزاد بهمني" بهترين رفيق دوران جنگ من بود كه در آن زمان همواره كنار هم بوديم.

رخشاني اظهار كرد: عمليات والفجر هشت يكي از بهترين عمليات ها بود چرا كه توانستيم در اين عمليات اقدامات زيادي را در راستاي نابودي و عقب نشيني دشمنان انجام دهيم و بسيار خوشحال شديم.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 451890

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451890/اگر-باز-هم-جنگ-شود-جبهه-می-روم-درس-شجاعت-وفاداري-همگان-آموخت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir