۰
رئيس اداره تبليغات اسلامي خاش:

ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س) نمونه بارز فرهنگ فاطمی است/ برگزاري مراسمات سوگواري و عزاداري حضرت زهرا(س) به مدت 10 شب در شهرستان خاش

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س) نمونه بارز فرهنگ فاطمی است و اين بانوي بزرگ اسلام منشاء تمام خيرات و بركات هستند.
ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س) نمونه بارز فرهنگ فاطمی است/ برگزاري مراسمات سوگواري و عزاداري حضرت زهرا(س) به مدت 10 شب در شهرستان خاش
حجت الاسلام غلامرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: راه نجات بشر توجه به سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است و بايد همه عالم اين بانوي بزرگ اسلام را الگو و سرمشق زندگي خود قرار دهند.

وي با اشاره به برگزاري مراسمات ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان خاش، تصريح كرد: از پنجشنبه(26 بهمن) الي سه شنبه(يك اسفند) پس از نماز مغرب و عشاء مراسمات عزاداري و سوگواري حضرت فاطمه زهرا(س) با مرثيه سرايي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در مسجد جامع شهرستان خاش واقع در خيابان امام خميني(ره) برگزار مي شود.

حجت الاسلام دهقان افزود: سوگواره(نمايشگاه) حديث غربت با محوريت از كوچه بني هاشم تا جاده انتظار از چهارشنبه(25 بهمن)به مدت 10 شب همه روزه از ساعت 16 الي 21 در حسينيه صاحب الزمان(عج) برپا مي شود.

وي ادامه داد: نظير اين مراسمات در حسينيه بخش نوك آباد، مسجد امام حسن مجتبي(ع) افتخار آباد، مسجد علي ابن ابيطالب(ع) ريگ آباد و عباس آباد و مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) كوي سازماني برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: شهرستان خاش رنگ عزا به خود گرفته و توسط جوانان هيئت مكتب الحسين(ع)، شهرداري و ارگان ها و ادارات سياه پوش شده است.

حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه امام زمان(عج) اجراي آموزه هاي ديني اين بانوي بزرگ، اسوه و الگوي انسانيت است، تصريح كرد: توسل به سیره و سنت انسان ساز آن ضامن سلامت و سعادت بشریت است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش با تاكيد بر الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در همه شئونات زندگي، افزود: اگر چه الگوی رفتاری آن بانوي بزرگ اسلام ناظر به هویت انسانی زن است ولي او دختری در حد مادری برای پدر و همسری برای شوهر، مادری برای فرزندان، همپائی در ساخت مدینه، تدبیر در منزل و خانه داری، مشارکت در امور سیاسی و دفاع از ولایت علوی و صلابت در مقابل بدخواهان منافق بود که این همه از شاخصه های حیات این بانوی بزرگوار است.

امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه دوای همه دردهای بشری توسل به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است، اذعان كرد: سیره حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جامعه بشری است.

اين كارشناس مذهبي اظهار كرد: باید با ساخت فیلم، شعر، چاپ کتاب و درآمیزی مسئله مهم حجاب با هنر این مقوله را در جامعه تبدیل به ارزش کنیم تا تاثيرگذاري هرچه بهتر اين مسئله را شاهد باشيم.


انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 451905
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *