فرماندار خاش:

وحدت و اتحاد بين طوايف سبب پيشرفت و آباداني منطقه مي شود/ صلح و سازش دو طايفه «محمودزهي» و «رحمت زهي» در سیستان و بلوچستان

28 بهمن 1396 ساعت 8:57

فرماندار شهرستان خاش گفت: وحدت و اتحاد بين طوايف سبب پيشرفت و آباداني مي شود و امنيت و آرامش را در منطقه به وجود مي آورد.


به گزارش تفتان ما، محمداكبر چاكرزهي در نشست صلح و سازش دو طايفه محمودزهي و رحمت زهي(شهنوازي) در روستاي شريف آباد بخش مركزي خاش، اظهار كرد: مردم شهرستان خاش در طول تاریخ هميشه با مهربانی و محبت در کناریکدیگر زندگی می کردند.

وي با بيان اينكه نباید به اختلافات و درگیری ها دامن زد، گفت: برخي از مسائل سبب مي شود تا مناطق از پیشرفت و رشد دور بمانند و ضرر و زیان آن نیز دامن گیر مردمان همان مناطق خواهد شد.

 چاكرزهي با قدرداني از افرادي كه زمينه اين صلح و سازش را فراهم كردند، افزود: دين مبين اسلام بر حفظ وحدت و اتحاد بسيار تاكيد دارد و لذا بايد در راه وحدت و همبستگي  قدم برداريم تا بسياري از مشكلات حل شود.

وي با بيان اينكه اخوت و همبستگي سبب توسعه و آباداني منطقه مي شود، ادامه داد: وحدت سبب هموارتر شدن مسير رشد و پيشرفت در كشور مي شود و خدمات شايسته اي به مردم ارائه خواهد شد.

رئيس شوراي تامين شهرستان خاش با بيان اينكه بايد افراد زماني كه درگيري ايجاد مي شود فوراً مراتب را به نیروهای انتظامی اطلاع دهند، خاطرنشان كرد: اشخاص بايد از قانون بخواهند تا مشکل و اختلاف آنان را حل کند نه اینکه به انتقام گیری شخصی متوسل شوند.

وي با اشاره به روايات بسيار زياد در خصوص صلح و سازش، يادآور شد: درگیری ها و اختلافات بين مسلمانان همیشه نقشه و توطئه های دشمنان است و این توطئه ها و ترفندها سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای مناطق می شود.
 

 
وحدت تأمین‌کننده آرامش و امنیت پایدار در منطقه است
بخشدار مرکزی خاش نيز در ادامه با بيان اينكه وحدت تأمین‌کننده آرامش و امنیت پایدار در منطقه است، گفت: با تقويت وحدت و اتحاد در منطقه و کنار گذاشتن اختلافات و درگيري  به افزایش قدرت کشور منجر و به ارتقای امنیت ملی کمک می‌کند.
 
مجتبي شجاعي تصريح كرد: صلح و سازش در فرهنگ اصیل ایران اسلامی یک فرهنگ و ریشه قرآنی دارد و لذا اختلافات و درگیری ها برای دین بسیار خطرناک است و بي ترديد لذتی در بخشش و گذشت است هرگز در انتقام نیست.


 
وي گفت با بيان اينكه اختلافات و درگیری ها موجب فرار سرمایه ها از استان مي شود، خاطرنشان كرد: ضرورت دارد تمامي افراد جامعه به منطق هم احترام گذاشته و عواطف و احساسات یکدیگر را در جهت خواست دشمن مشترک مسلمانان بیهوده مجروح نسازند که در این راستا رسانه، نخبگان و دلسوزان و ریش سفیدان نقش مهمی در فرهنگسازی دارند.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ شماری از علما و بزرگان حاضر در جلسه هم از تلاش های فرماندار و بخشدار و فرمانده سپاه و سایر مسئولان و افراد خیرخواه برای حل مشکلات مردم قدردانی کردند و در پایان این نشست، ریش سفیدان این دوطایفه با توسل و عهد به کلام الله مجید و دعا و فاتحه یکدیگر را در آغوش گرفتند و پیمان صلح و دوستی منعقد کردند و به اختلافات خود پایان داده و صلح و سازش بین آنها برقرار شد و آنها سوگند خوردند که نسبت به یکدیگر هیچ گونه کدورتی نداشته باشند ونسبت به صلح و سازش صورت گرفته پایبند باشند و طرفین متعهد شدند به تهدیدها، شکایات و درگیری ها خاتمه دهند.



.


.

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 451912

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451912/وحدت-اتحاد-بين-طوايف-سبب-پيشرفت-آباداني-منطقه-مي-شود-صلح-سازش-دو-طايفه-محمودزهي-رحمت-زهي-سیستان-بلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir