۰
بخشدار مرکزی خاش خبر داد؛

148 روستا در بخش مركزي خاش به اینترنت پرسرعت مجهز شدند/ خدمات پست بانک در اين مناطق گسترش مي يابد

بخشدار مركزي خاش گفت: در راستای اجرای طرح خدمات رسانی مناطق محروم، 148 روستا در اين بخش به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.
148 روستا در بخش مركزي خاش به اینترنت پرسرعت مجهز شدند/ خدمات پست بانک در اين مناطق گسترش مي يابد
مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه اکثریت نسبی جمعیت سيستان و بلوچستان  در روستاها زندگی می کنند، اظهار كرد: سرمایه عظیمی  در روستاها نهفته است و روستا و روستاییان منابع بنیانی تولید و رشد اقتصاد استان را تشکیل می دهند.

وي گفت: با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) باعث توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه این قشر در روند توسعه روستاهای سيستان و بلوچستان شود.

شجاعي تصريح كرد: توجه به ICT روستایی می تواند از ابعاد مختلف در توسعه پایدار روستایی موثر واقع شود که دفاتر خدمات مالی و مخابراتی روستایی از مصادیق آن‌ است.

وي گفت: بايد ضرورت  بهره مندی اینترنت پرسرعت روستایی علاوه بر آگاهی بخشی و استفاده عمومی در مراکز درمانی، خانه های بهداشت  مدارس و دهیاریها کاربردهای فراوانی داشته باشد که راه اندازی اینترنت 4G در ۱۴۸ پارچه آبادي و روستای کددار بخش مرکزی خاش از طریق " های وب " اقدامي بسيار موثر بود.

بخشدار مركزي خاش ادامه داد: نصب دو دستگاه خودپرداز در دهستان هاي اسماعیل آباد و سنگان و برنامه ریزی جهت نصب دو دستگاه دیگر خودپرداز در روستاهاي ديگر بخش مرکزی و برنامه ریزی دولت برای توسعه شبکه تلفن سیمی و ثابت روستایی از جمله خدمات ماندگار نظام برای مردم منطقه است.

وی  افزود: دهیاران، شوراها و  روستاییان برای اطلاع از وضعیت اینترنت در روستایشان می توانند با استعلام از بخشداری از این موضوع مطلع شوند که پس از اطمینان از وجود بستر  اینترنت با رجوع به سایت www.hiweb.ir یا با شماره تماس تلفن ۱۵۶۵ نسبت به نام نویسی تهیه مودم اقدام كرده و از اینترنت پرسرعت 4G بهره مند شوند.

شجاعي خاطرنشان كرد: توسعه بخش مخابراتی و رفع نقاط کور آنتن دهی تلفنهای همراه اول و سایر اپراتورها به ويژه در محورهای اصلی و روستایی از مهمترين مشكلات مخابراتي است.

وي با بيان اينكه خدمات پست بانک نیز طی دو سال اخیر رشد چشمگیری در روستاهای بخش مرکزی خاش داشته است، افزود: روستاییان با مراجعه به دفاتر‌ آی‌سی‌تی روستایی حداقل از چهار خدمت مشخص بانکداری الکترونیک، پست و خدمات پستی، ارتباطات تلفنی و نمابر و نهایتا خدمات فناوری اطلاعات و دسترسی به اینترنت بهره‌مند می‌شوند که این خدمات در حال توسعه و ارتقا است.

بخشدار مركزي خاش ادامه داد: دولت با محوریت وزارت ارتباطات با برنامه و منظم گام های توسعه روستایی را برمی دارد که  از تهران روند توسعه ارتباطات اینترنتی شهرستان تسریع شده است که نوید خوبی برای روستاییان بخش مرکزی است.

شجاعی اذعان كرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی بايد در نگهداری از تاسیسات بیت المال در بخشهای مخابراتی و تلویزیونی و غیره و جلوگیری از تخریب و به سرقت رفتن تجهیزات مربوطه در مناطق دورافتاده روستایی تلاش كنند.

وي همچنين از برگزاري تور گردشگري دانشجويان دانشكده صنعت و معدن خاش در دهستان گردشگري اسماعيل آباد خبر داد و گفت: در این تور گردشگری یک روزه دانشجویان افزون بر۳۰ نفر از دانشجویان و اساتید  از نزدیک با جاذبه های گردشگری اسماعیل آباد آشنا شدند .

شجاعي افزود: اجرای این برنامه علاوه بر اینکه زمینه بهره مندی دانشجویان از زیبایی ها و چشم اندازهای طبیعی منطقه را فراهم می کند در تقویت روحیه و نشاط و بهبودی شاخص های تحصیلی دانشجویان موثر  است.

وي از افتتاح 10 پروژ آب و خاک جهاد كشاورزي در  نقاط مختلف روستایی حوزه دشت آبخوان بخش مرکزی خاش خبر داد و اظهار كرد: برای اجرای این پروژه ها افزون بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 451927
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *