نگرانی بانک مرکزی از ورود بانک ها به لیزینگ مسکن/ پیگیر وعده کاهش ۲ درصدی نرخ سود اوراق هستیم

28 بهمن 1396 ساعت 11:43

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از پیگیری کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات خرید مسکن خبر داد و گفت: نگرانی بانک مرکزی از واریز شدن سپرده ها به لیزینگ ها بانک ها را از ورود به راه اندازی لیزینگ مسکن منع کرده است.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،حامد مظاهریان  در پاسخ به این سئوال که چرا نظام بانکی از لیزینگ مسکن استقبال نمی‌کند،گفت: بانک مرکزی به این دلیل این منع را برای لیزینگ های بانکی گذاشته که نگران است بانک ها سپرده های خود را در لیزینگ ها که سود بیشتری دارد به کار بگیرند.
وی افزود:به همین دلیل بانک مرکزی بانک ها را از این جهت منع کرده است.
*پیگیر کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات خرید مسکن هستیم
مظاهریان در پاسخ به این سئوال که رئیس جمهوری وعده کاهش نرخ سود تسهیلات در بافت فرسوده را داده است آیا این موضوع مربوط به صندوق پس انداز یکم در سال ۹۶ خواهد شد،اظهار داشت:نرخ سود تسهیلات این صندوق در حال حاضر در بافت فرسوده ۸ درصد و در سایر بافت‌ها ۹.۵ درصد است و رئیس‌جمهور نیز قول داده‌اند که دو درصد هم برای بافت فرسوده کاهش یابد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:این صندوق بیشترین رقم و طولانی‌ترین مدت بازپرداخت که همان ۱۲ سال است را پرداخت می کند،پس به خانوار ایرانی می‌توان گفت که این صندوق بهترین راه برای پس‌انداز و خانه‌دار شدن است. 
وی خاطرنشان کرد: ما باید مدام تقاضا را بیشتر و مدام اعلام کنیم که این تسهیلات اگر در حال حاضر ۵۰ درصد ارزش یک واحد مسکونی را پوشش می‌دهد به ۷۰ درصد خواهد رسید بنابراین وزارت راه و شهرسازی پیگیر بهتر شدن صندوق پس‌انداز یکم به نفع متقاضیان و خریداران و کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده است. 
*آیا صندوق پس‌انداز یکم احتمال ورشکستگی دارد؟
مظاهریان در پاسخ به این سؤال که آیا صندوق پس‌انداز خانه اولی ها احتمال ورشکستگی دارد، گفت: منابع و مصارف این صندوق مشخص است، سیاست اصلی دولت هم تقویت این صندوق است و در حال حاضر حدود ۳۶۰ هزار نفر در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند.
وی ادامه داد:آرزوی من این است که این پس‌انداز روزی به بیش از ۷۰۰ هزار نفر برسد، چون پس‌انداز سالم‌ترین فرایند برای خانه‌دار شدن خانوار است،مردم به تدریج وارد این صندوق می‌شوند و سپرده‌گذاری می‌کنند و صندوق هم به تدریج این تسهیلات را اعطا می‌کند، بنابراین به بازار شوک نمی‌دهد و مشکلی هم از بابت ورشکستگی آن را تهدید نمی کند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 451937

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451937/نگرانی-بانک-مرکزی-ورود-لیزینگ-مسکن-پیگیر-وعده-کاهش-۲-درصدی-نرخ-سود-اوراق-هستیم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir