۰
بخشدار مرکزی خاش:

ضرورت برند سازی محصولات کشاورزی خاش/ کلنگ زنی کارکاه فرآوری و بسته بندی خرما در جنوب شرق كشور

بخشدار مرکزی خاش گفت: ایجاد صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی در اين شهرستان بسيار ضروري و مهم است چرا كه بسته بندي محصولات سبب ترغيب مردم براي خريد مي شود.
ضرورت برند سازی محصولات کشاورزی خاش/ کلنگ زنی کارکاه فرآوری و بسته بندی خرما در جنوب شرق كشور
مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: كارگاه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی شهرستان با اولویت بسته بندی و فرآوری خرمای شهرستان و شهرستانهای همجوار به زودي به بهره برداري مي رسد.

وي گفت: اين كارگاه با ظرفیت يك هزار و 100 تن بسته بندی، ۵۰ تن شکلات خرما ، ۵۰ تن پودر هسته خرما، ۱۱۰ تن خمیر خرما و ۵۰ تن شیره خرما در یکی از روستاهای اشتغالزایی روستایی  بخش مرکزی خاش از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با میزان ۲۰ میلیارد ریال  سهم تسهیلات دولت و میران حدود ۵میلیارد ریال آورده بخش خصوصی در قالب شرکت تعاونی کشاورزی در مدت ۲۴ ماه آماده بهره برداری می‌شود.

شجاعي با بيان اينكه حدود ۶۲ نفر در این كارگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار مي شوند، ادامه داد: اين شركت تعاوني براي نخستين بار در استان با يك شركت آلماني تفاهمنامه همكاري امضاء كرده و در سال ۹۶ توانسته بخشی از خرمای ارگانیک روتک در بخش مرکزی خاش را برای نخستین بار به اروپا صادر کند.

وي با بيان اينكه بخش مركزي خاش در تشكيل تعاوني ها و جذب سرمايه رتبه ممتاز را در سطح استان دارد، خاطرنشان كرد: اين بخش با دارا بودن 25 هزار هکتار باغات و اراضی زراعی و يك هزار واحد گلخانه ای و تولید سالانه ببش از ۱۰۰ هزار تن‌محصولات متنوع بستر مناسبی جهت ایجاد صنایع فرآوری، تبدیلی و بسته بندی جهت مصرف داخلی و خارجی را دارد.

بخشدار مركزي خاش افزود: علی رغم تنوع و کیفیت بالای محصولات و  با وجود ظرفیت های  فراوان در بخش کشاوزی و صنعت غذایی در این بخش ها، منطقه با توسعه مطلوبی  در فرآوری و بسته بندی و ایجاد ارزش مضاعف محصولات روبرو نشده است.

وي تصريح كرد: محصولاتی مانند پسته، خرما، انار، میوه های سردرختی، سبزیجات، دانه های روغنی، گندم و گیاهان داروئی از شاخص ترین تولیدات کشاورزی بخش مرکزی  خاش به حساب مي آيند.

شجاعي اذعان كرد: کیفیت محصولات كشاورزي خاش زبانزد است ولي متاسفانه به علت نبود کارخانه و یا کارگاه های بسته بندی در این منطقه، تاکنون برندسازی محصولات این منطقه امکان پذیر نشده است که امیدواریم با توسعه شرکتهای تعاون روستایی و ورود بخش خصوصی و حمایتهای دولت شاهد رفع این حلقه مفقوده در صنعت و تولیدات کشاورزی باشیم .

وي با بيان اينكه صنایع بسته بندی زنجیره نهایی تولید است، اظهار كرد: بسته بندي می تواند برندی برای شهرستان باشد وآینده مناسبی برای این محصولات در منطقه به همراه داشته باشد اما امیدواریم این خلاء با بهره برداری از این کارخانه و همچنین‌ واحدهای مشابه در آینده مرتفع شود و گام های فوق منجر به نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش بیکاری در جامعه شود.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 451967
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *