۰
شهردار خاش:

طرح تفصيلي نقش بسيار مهمي در توسعه و آباداني شهر دارد/ شهروندان خاشی از ساخت و سازهای غیر مجاز خودداری کنند

شهردار خاش گفت: طرح تفصيلي نقش بسيار مهمي در توسعه و آباداني شهر دارد و با اجرايي شدن اين طرح تمامي شهروندان با رعايت حقوق شهروندي از خدمات شهري برخوردار خواهند شد.
طرح تفصيلي نقش بسيار مهمي در توسعه و آباداني شهر دارد/ شهروندان خاشی از ساخت و سازهای غیر مجاز خودداری کنند
عبدالمجيد تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به مشكلات طرح تفصيلي شهر خاش، اظهار كرد: شهرداري خاش از اين پس تمامي پروژه ها و برنامه ها را طبق طرح‌های جامع و مدون، اصول و چارچوب‌های شهرسازی در این شهر پیاده‌سازی مي كند.

وي تصريح كرد: شهرداری خاش در حال بررسی طرح تفصیلی در زمینه‌های مختلفی از جمله تعیین حریم شهر، مسيرها، شبکه‌های تأسیسات از جمله شبکه برق‌رسانی، کاربری‌های پیشنهادی، شبکه معابر احداثی و تعریض گذرها، طرح هندسی میادین و اتصالات شهری و ضوابط تراکم شهری، تعیین تکلیف  اراضی نصرت آباد و تغيیر کاربری اراضی محمد آباد، فرمانداری  و جلوگیری  از ایجاد سکونت گاه های غیر مجاز است.
 
تمنداني با اشاره به تصویب طرح تفصيلي، افزود: با اجرايي شدن اين طرح تمامي شهروندان با رعايت حقوق شهروندي از خدمات شهري برخوردار خواهند شد.

وي گفت: طرح تفصیلی  عبارت است از طرحی که با بهره‌گیری از آن و بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری مشخص مي شود.

شهردار خاش ادامه داد: در طرح تفصيلي اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی، نوسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود و در فرآیندهای بعدی نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم خواهد شد.

وي با بيان اينكه با تصویب طرح تفصیلی شهر، سند چشم انداز توسعه شهر برای شهروندان تعیین مي شود، خاطرنشان كرد: شهرداری با توجه به موقعیت قرارگیری پلاک و دستورالعمل ضوابط طرح، میزان عقب نشینی، تراکم ساختمانی، سطح اشغال بنا، عرض گذر و شبکه و خدمات پیشنهادی را در شهر اجرا مي كند.

تمنداني يادآور شد: طرح تفصيلي برای یک دوره میان مدت تهیه می شود که شهر با مدیریت شهری و سند چشم انداز توسعه، نقاط ضعف خود را برطرف كرده و به پتانسیل‌های موجود توجه و سعی در تقویت آن خواهد كرد.

وي با اشاره به ساخت مجموعه تفریحی سرحد زمین، اذعان كرد: رويكرد مجموعه شهرداري در مدیریت شهری گسترش و حمایت از  فضاهای گردشگری، فرهنگی و اجتماعی است.

تمنداني با بيان اينكه مردم انتظار ارائه خدمات را دارند، اظهار كرد: امروز وظیفه سنگینی در سنگر مدیریت شهری  برای اولویت بندی خدمات به مردم را داريم كه در سال 97 شاهد پیشرفت های بالاتری از اجرای این مجموعه خواهیم بود.



.

 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 451979
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *