۰

مظاهری: بوکسورهای ما چیزی از حریفان خود کم نداشتند/بوکس نیاز به حمایت مسئولان ورزش دارد

مربی تیم ملی بوکس گفت: بچه‌هایی ما چیزی از حریفان خود کم ندارند و امیدوارم شرایط فدراسیون طوری باشد که مسئولان از تیم ملی بزرگسالان حمایت کنند تا برای بالا رفتن آمادگی ملی‌پوشان در تورنمنت لهستان نیز حضور پیدا کنیم.
مظاهری: بوکسورهای ما چیزی از حریفان خود کم نداشتند/بوکس نیاز به حمایت مسئولان ورزش دارد
به گزارش سرویس ورزشي تفتان تیم ملی بوکس ایران در پایان تورنمنت بین‌المللی بلغارستان به کسب دو مدال نقره و یک برنز شد. سجاد کاظم‌زاده و سالار غلامی به مدال نقره این مسابقات دست یافتند و سید شاهین موسوی نیز به مدال برنز دست یافت.
علی مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که سطح فنی تورنمنت بین‌المللی بلغارستان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۴۵ تیم خارجی برگزار شد که ۲۶ تیم در بخش مردان حضور داشتند و مابقی تیم‌ها در بخش بانوان شرکت کرده بودند. حضور تیم‌هایی مثل اوکراین، روسیه، قزاقستان، آمریکا، برزیل، مغولستان و بلغارستان نشان از این دارد که سطح فنی مسابقات بسیار بالا است. بچه‌های ما خیلی خوب کار کردند و ما در این مسابقات ۱۲ پیروزی کسب کردیم که نشان از عملکرد خوب ملی پوشان است.
وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: اسفندماه قرار است یک تورنمنت بین المللی در لهستان برگزار شود، اگر بتوانیم در آن رقابت‌ها نیز شرکت کنیم ترکیب اصلی تیم ملی دست‌مان می‌آید. بچه‌هایی ما چیزی از حریفان خود کم ندارند و امیدوارم شرایط فدراسیون طوری باشد که مسئولان از تیم ملی بزرگسالان حمایت کنند تا برای بالا رفتن آمادگی ملی‌پوشان در تورنمنت لهستان نیز حضور پیدا کنیم.
وی در مورد اینکه نگاه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به بوکس ایران چطور بود، گفت: روزهای اول تیم‌ها خیلی علاقه‌مند نبودند تا با بچه‌های ما تمرین کنند اما در ادامه وقتی عملکرد ملی‌پوشان ما را دیدند خیلی ترغیب شدند تا با بچه‌های ما تمرین کنند و حتی برای برگزاری اردوی مشترک ابراز علاقه کردند. امیدوارم فدراسیون برنامه‌هایی که سرمربی تیم ملی ما داده را بتوانند پیش ببرند.
مربی تیم ملی بوکس، افزود: با بوکسورهای آمریکایی‌ که صحبت می‌کردیم آنها اعلام کردند تا سال آینده برنامه‌های پرفشاری را دارند و حتی پس از پایان این تورنمنت برای اردوی مشترک راهی قزاقستان خواهند شد. ما نیز نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم. امیدوارم که بتوانیم با کشورهای خوب و صاحب‌ نام بوکس دنیا اردوی مشترک برگزار کنیم. 
مظاهری در ادامه صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: موفقیت بوکس ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی و المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیازمند حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است. مسئولان ورزش امیدوارم این رشته مدال‌آور را حمایت کنند و یک نگاه ویژه‌ای به این رشته پرطرفدار داشته باشند.
وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد ملی‌پوشان در این تورنمنت آیا رضایت‌بخش بود یا خیر، گفت: عملکرد ملی‌پوشان ما به قدری خوب بود که ما به آینده آنها خیلی امیدوار شدیم. بچه‌ها از لحاظ فنی عملکرد رضایت‌بخشی داشتند و از لحاظ بدنی هم آماده بودند. البته  یک مقدار ضعف‌هایی نیز داشتند که باید با حضور در اردوهای مشترک این نقاط ضعف برطرف شود. ملی پوشان ما باید با حریفان خارجی تن به تن شوند تا بتوانند کسب تجربه کنند واقعاً در این رقابت‌ها بچه‌های ما با اختلاف ناچیزی بازی را واگذار کردند. اگر ملی پوشان ما هم مثل حریفان‌شان میدان دیده بودند و تجربه لازم را داشتند بهتر از این می‌توانستند نتیجه کسب کنند.
مظاهری در ادامه افزود: تیم‌هایی مثل چین، هند و مغولستان که در آسیا در رده‌های دوم قرار دارند در تورنمنت  بلغارستان خیلی خوب ظاهر شدند و نشان دادند که از ما بالاتر هستند و این زنگ خطری برای ما است. چرا که نشان می‌دهد آنها به شدت کار می‌کنند تا به سطح اول دنیا نزدیک شوند. با این حساب ما در بازی‌های آسیایی واقعاً کار خیلی سختی را داریم ان‌شاءالله حمایت مسئولان ورزش و فدراسیون ادامه داشته باشد تا برنامه‌های کادر فنی اجرایی شود و در بازی‌‌های آسیایی مدال‌های خوبی کسب کنیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 452029
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *