۰

فساد در کشور مردم را رنج می دهد/ مردم با نداشتن می سازند اما تحمل تبعیض را ندارند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم با نداشتن می سازند ولی نمی توانند تبعیض را تحمل کنند،گفت: برخی از فسادها، آسیب ها، تبعیض و فقری که در کشور وجود دارد زیبنده نظام اسلامی نیست و می توان با سازوکارهای نظام اسلامی سالم با مفاسد مقابله کرد.
فساد در کشور مردم را رنج می دهد/ مردم با نداشتن می سازند اما تحمل تبعیض را ندارند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در سخنانی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه معصومیه اظهار داشت: برخی از زیاده خواهی و فسادها زیبنده نظام اسلامی نیست.
وی گفت: تمدن نوین انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است و جهانیان می توانند از این تمدن درس چگونه زندگی کردن و مبارزه با ظلم را یاد بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت خودباوری در نظام اسلامی گفت: ما هر کجا مشکل داریم جایی است که از اصول و ارزش های انقلاب فاصله گرفتیم. ما نباید به بیگانگان چشم طمع داشته باشم.

وی با بیان اینکه مسئولیت ما این است که در برابر مسائل هرگز دچار تردید نشویم،افزود: جوانان گاهی نسبت به برخی صحنه ها گلایه مند بوده و ممکن است دچار تردید شوند ولی ما باید بر اساس تکلیف عمل کنیم.

رئیسی  ابراز داشت: در مسیر انقلاب لحظه ای دچار تردید نشویم، در برابر توطئه ها و فتنه ها باید مقاومت کنیم و در این زمینه ایمان راسخ و مقاومت در این مسیر را تباید دچار خلل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مردم با نداشتن می سازند ولی نمی توانند تبعیض را تحمل کنند، دفاع امام و رهبری از دولت ها دفاع از گفتمان آنها بوده و دفاع از اشخاص نیست، گفتمانی که مبنی بر انقلاب و ارزش های اسلامی باشد مورد  حمایت رهبری و امام بود و هیچ فرد و گفتمانی مطلق مورد حمایت نیست.

رئیسی اظهار داشت: اشخاصی که دم از انقلاب ، نظام و خون شهدا می زدند و در عمل اینگونه رفتار می کردند تا زمانی که این شرایط را داشته باشند مورد حمایت امام راحل و رهبر اتقلاب بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حمایت رهبری و امام از مسئولان به صورت عام گفتمانی است نه حمایت از اشخاص، و همه چیز در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و وظیفه شناسی و خدمت به مردم تعریف می شود.
 
رئیسی بیان داشت: ما برای گفتمان انقلاب اسلامی و خط امام راحل شاخص داریم، اخلاص، استکبار ستیزی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، توجه به نظر ولایت فقیه، شاخص این راه است و مگر کسی می تواند به نظرات ولی فقیه بی تفاوت باشد و بعد بگوید من خط امامی هستم.

وی گفت: جریان روشنفکری در کشور ما جریان متمایل به دین و ارزش های دینی باشد نه جریان غربگرا که در برابر آموخته های غربی خودباختگی داشته باشد، طلبه انقلابی با هویت انقلابی کسی است که نسبت به انقلاب و نظام احساس مسئولیت کند و برای این کار از داشته های شخصی و علمی خود مایه بگذارد.

رئیسی با بیان اینکه امروزه نگاه سکولاریسم اجتماعی حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه بر محور توحید هستند و دعای امام حسین(ع) به‌عنوان سند عرفان جامع انسانی می‌تواند عرفان جامعه اسلامی را حفظ کند به همین علت سکولاریسم معنوی و عرفان‌های کاذب نمی‌تواند تهدیدی برای حوزه‌های علمیه باشد اما سکولاریسم اجتماعی حوزه را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دین در اداره جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف باشد، تصریح کرد: برخی از افراد این باور را از عمق جان ندارند به همین علت این نگاه آن‌ها، گاهی در موضع‌گیری‌ها و گاهی در قلم ایشان نمایان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آرمان های انقلاب اسلامی شعاری نیست بلکه تمدنی است که انقلاب اسلامی در راستای ترویج آن فعالیت می کند، مبارزه با ظلم و استکبار در متن انقلاب است و جامعه بشری می تواند الگو بگیرد.

وی از تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دشمن نمی‌خواست که پیام ایران اسلامی در دنیا منتشر شود اما این هدف محقق شده و بیداری اسلامی در جهان رقم زده شد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه نگاه سکولاریسم اجتماعی سبب بی‌تفاوتی نسبت به رخدادهای نظام اسلامی می‌شود، مطرح کرد: فردی که با این نگاه زندگی خود را دنبال می‌کند نسبت به بناهای مختلف مدنیت و فرهنگ بی‌توجه است و این فرد بی‌توجه معتقد است که حوزه و نظام باید جدای از یکدیگر باشند درحالی که ما اعتقاد داریم، نظام برخاسته از حوزه‌های علمیه است.

رئیسی اضافه کرد: حوزه باید پای نظام باشد و برای این نظام کادرسازی کند و همواره حامی و همراه نظام اسلامی باشد چراکه یک سرنوشت برای حوزه و نظام درپیش است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امروزه جامعه اسلامی با نگاه اشرافی‌گری روبه‌رو شده و با وجود این نگاه باید بگوییم که به عقب بازگشته و دچار خسران شده‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه فساد هر روز مردم را رنج می دهد، تصریح کرد: امروز در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی باید به کاستی هایی که وجود دارد توجه شود، برخی از فساد و آسیب ها، تبعیض ،فساد، فقری که در کشور وجود دارد زیبنده نظام اسلامی نیست و می توان با سازوکارهای نظام اسلامی سالم با مفاسد مقابله کرد.

وی رسیدن به رستگاری جامعه در آخرت را بدون سلامت نفس و زندگی در شهر سالم تحقق ناپذیر دانست و عنوان کرد:‌ اساس ارتباطات در شهر سالم، عدالت اجتماعی و زندگی بر اساس توحید است.
 
رئیسی بر لزوم تحقق جامعه توسعه یافته در پرتو آموزه‌های دینی از جمله عدالت اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: اگر امام مسلمین در جامعه اسلامی عادل باشد اما بدنه مسؤولان جامعه رویکرد دیگری را دنبال کنند رسیدن به نتیجه در این جامعه شدنی نخواهد بود.

وی افزود: گفتمان امامت در دوران‌های مختلف یکسان است چراکه هیچکدام از ائمه اطهار(ع) با ظلم کنار نیامده‌اند، هر چند روش‌ها تغییر داشته اما ارزش‌ها در دوران‌های مختلف یکسان بوده است.

/ انتهای پیام
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 452038
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *