۰
معضل تاریکی همچنان ادامه دارد؛

نداشتن کد آبادی و ساخت و سازهای غیرمجاز روستاهای خاش را خاموش کرد

برخی از روستاهای خاش با مشکل خاموشی و عدم شبکه برق رسانی روبرو هستند که مسئولین امر نداشتن کد آبادی و ساخت و سازهای غیر مجاز را عامل عدم برق رسانی عنوان می کنند.
نداشتن کد آبادی و ساخت و سازهای غیرمجاز روستاهای خاش را خاموش کرد
به گزارش خبر گزاری تفتان ما، این روزها که دنیا به سمت توسعه و پیشرفت هست و هر روز تکنولوژی های جدید خود نمایی می کند، عده ای هستند در جنوب شرق کشور که هنوز از امکانات اولیه شبکه برق رسانی محروم هستند.
 
 در قرن بیست و یک که دنیا مملو از تکنولوژی روشنایی لاکچری است، روستاهای در جنوب شرق کشور در خاموشی و عدم بهرمندی از نعمت برق به سر می برند، اما چرا با این همه توسعه و پیشرفت باید هنوز برخی روستاها فاقد روشنایی باشد.
 
یکی از اهالی روستای شریف آباد خاش به خبرنگار ما گفت: روستای شریف آباد از توابع بخش مرکزی خاش کیلومتر ۲۰ جاده خاش-سوران فاقد برق است و با وجود پیگیری های متعددی که صورت گرفته است، تاکنون هیچگونه اقدامی از سوی دستگاه های مرتبط صورت نگرفته است و چندین سال است که مردم مرتب درخواست برقرسانی به این روستا را دارند اما متاسفانه جواب موثقی دریافت نشده است.
 
روستاهای فاقد برق در خاش برق رسانی خواهند شد
 
الیاس ابراهیمی، رئیس اداره برق شهرستان خاش گفت: با توجه به اینکه تعدادی از روستاهای اطراف شهرستان فاقد برق می باشند به محض طی شدن روند قانونی و نداشتن مشکل قانونی برق رسانی خواهند شد.
 
ابراهیمی مشکل عمده در برق رسانی به روستاهای خاش را نداشتن کد آبادی و قرار گرفتن خانه های بعضی از روستاها در اراضی ملی و زمین های کشاوزی دانست چرا که این زمین ها تحت مالکیت منابع طبیعی بوده و از نظر قانونی برق رسانی به چنین روستاهایی تا رفع موانع قانونی امکان ندارد.
 
رئیس اداره برق خاش عنوان کرد: روستای شریف آباد خاش جز آن دسته از روستاهایی است که با توجه به نداشتن مشکل از لحاظ برق رسانی در اولویت خواهد بود.
 
وی افزود: بالغ بر 20 روستا در سطح شهرستان فاقد برق هستند که عمده مشکلات این روستاها نداشتن کد آبادی و تعیین تکلیف اراضی است که باید استعلام از منابع طبیعی جهت کسب مجوز برای برق رسانی گرفته شود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه اداره برق هیچ مشکلی در زمینه برق رسانی به این مناطق ندارد، خاطرنشان کرد: به محض گرفتن مجوز ونداشتن مشکل قانونی کمتر از 2 ماه موفق به اجرای طرح برق رسانی خواهیم شد.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdchwznzz23nmxd.tft2.html
 
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 452109
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *