۰
وقتی برق هم به سبد گلایه های مردمی اضافه می شود؛

۱۰ ساعت خاموشی دستاورد سارقان کابل

در حالی قطعی برق۱۰ ساعته بخش ایرندگان باعث گلایه مندی و نارضایتی شهروندان شده است که رئیس اداره ‏برق شهرستان خاش عامل قطعی را خرابکاری و قطع کابل های برق عنوان کرد‎.
۱۰ ساعت خاموشی دستاورد سارقان کابل
به گزارش تفتان ما، سیستان و بلوچستان در حالی یکی از استان های محروم در صنعت برق به شمار می رود ‏که سال هاست با مشکل قطعی ها و افت ولتاژ برق روبرو است، در این بین برخی شهرهای استان که رکوردار ‏گرمترین شهرهای کشور هستند با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند‎.

این خاموشی های ناگهانی و پراکنده در سیستان و بلوچستان به دلیل ضعف زیرساخت ها، فرسودگی شبکه، افت ‏ناگهانی ولتاژ و یا سرقت کابل های برق همه و همه سبب آزردگی خاطر مردم در نقاط مختلف استان شده ‏است‎.

قدیمی بودن و فرسودگی کابل‌های برق اختلال زیادی در برق رسانی ایجاد ‏کرده است

یک از اهالی روستای ایرندگان گفت: قدیمی بودن و فرسودگی کابل‌های برق اختلال زیادی در برق رسانی منطقه ایجاد ‏کرده به نحوی که در پی کوچکترین حادثه طبیعی مانند وزش باد یا باران شاهد قطع برق به مدت طولانی می شویم ‏که این مهم خود علاوه بر خسارت به لوازم برقی باعث خرابی مواد غذایی نیز می شود.‏
‏ ‏‎
وی ادامه داد: در روزهای گذشته در حالی خرابکاری در اتصالات کابل برق منجر به قطع ۱۰ ساعته برق در منطقه ‏شد که این امر منجر به اختلال در کار و زندگی اهالی نیز شد‎.

به گفته این شهروند ایرندگانی؛ طی سال‌های اخیر به واسطه مسائل مختلف از جمله شرایط اقتصادی نامناسب شاهد ‏افزایش سرقت کابل ها و تجهیزات برق در روستاها هستیم که این روند همچنان روبه افزایش است‎.

قطع کابل متصل به زمین عامل قطعی برق در ایرندگان

مهیار پودینه، رئیس اداره برق شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به خاموشی ۱۰ ساعته بیان کرد: قطعی برق در روستای ایرندگان ناشی از خرابکاری و قطعی کابل های برق در محدوده پل راه آهن بوده که منجر به قطعی طولانی مدت برق در منطقه شد.
 
وی افزود: با پیگری ماموران برق مشخص شده کابلی که به زمین متصل بود قطع شده که به نظر می رسد خرابکاری صورت گرفته است.
 
رئیس اداره برق خاش با اشاره به اینکه گرد و خاک در منطقه باعث تأخیر در روند ارائه خدمات اداره برق به مردم شد، تصریح کرد: دلیل تاخیر در امر ترمیم خطوط برق آماده کردن وسایل و گردوخاک موجود در منطقه بوده که موقع نصب سرکابل باید محیط عاری از گردوخاک باشد چراکه دوباره امکان خرابی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: پروژهایی برای گذر از پیک در نظر گرفته شده است که هر ساله اجرا می شوند و قطعی و خاموشی برق جز در موارد اضطراری و اتفاقات غیر منتظره در شهرستان گزارش نشده است.
 
پودینه گفت: در زمان هایی که نیاز به قطعی برق بوده حتما قبل از قطعی اطلاع رسانی صورت گرفته و پس از گذر پیک مصرف قطعی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdcayun6o49nmu1.k5k4.html
 
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 452128
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *