۱
یکی از بزرگترین مشکلات زوج‌های نابارور سیستان و بلوچستان حل شد؛

امیدهای تازه فرزندآوری با کاهش هزینه های درمان ناباروری

پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های ناباروری، امیدی و جان تازه ای به دل خانواده های سیستان و بلوچستانی انداخت.
امیدهای تازه فرزندآوری با کاهش هزینه های درمان ناباروری
به گزارش تفتان ما به نقل از عصرهامون، نازایی و ناباروری که در راستای سیاست جوانی جمعیت و تقویت خانواده است، سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت گام‌های مؤثری را برداشتند تا بتوانند هزینه‌هایی که از جیب مردم پرداخت می‌شود را کاهش دهند و ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری در بخش سرپایی و بستری تحت پوشش بوده و پرداخت می‌شود.

یکی از بزرگترین مشکلات زوج‌های نابارور در کشور ما بحث هزینه درمان آن است، در کنار آن بسیاری از اوقات این زوج‌ها درگیر افسردگی، انزوای اجتماعی و حتی طلاق و از بین رفتن کانون خانواده هم می‌شوند.

به نظر کارشناسان مربوطه اگر اصول صحیح تغذیه و سبک زندگی سالم مورد بررسی و تأمل قرار نگیرند سونامی وحشتناک از ناباروری در جامعه اتفاق می افتد که آن زمان رویارویی با آن و با عواقب بعد از آن  بسی مشکل تر خواهد بود.

مسافت طولانی تا مراکز موجود در کشور و بالا بودن هزینه‌ها از هزینه درمان تا هزینه سکونت موقت جهت درمان مشکلات زیادی را برای پیگیری مراحل درمان برای مردم سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.

انتقال جنین به ۳۹۷ نفر در مرکز ناباروری مولود زاهدان انجام شد

مرضیه قاسمی، رئیس مرکز ناباروری بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با اشاره به راه اندازی مرکز درمان ناباروری در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرکز ناباروری مولود در اردیبهشت ماه سال ۹۶ و با هدف توزیع و ارائه ‌خدمات درمان ناباروری با پشتیبانی وزارت بهداشت و همت دانشگاه علوم پزشکی در زاهدان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان اولین مرکز درمان ناباروری در استان راه اندازی شد و راه های تشخیصی درمانی ناباروری از جمله لاپاراسکوپی هیستروسکوپی انواع سونوگرافی که در مرکز در واقع انجام می شود.

وی افزود: درمان‌های ناباروری شامل درمان‌های دارویی قرص ها و درمان های پیشرفته انجام می شود.

 رئیس مرکز ناباروری بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با بیان اینکه هزینه درمان با بیمه های پایه آغاز شده است، تصریح کرد: قراردادهاي جديد با شرکت هاي بيمه؛ در مرکز درمان ناباروري بيمارستان علي ابن ابي طالب زاهدان انجام شده است که زوج هاي جوان بيشتري را اميدوار به فرزندآوري کند.

وی گفت: در گذشته تمامی هزینه های درمان آزاد حساب می شد اما حالا با حمایت دولت از زوجهای نابارور ۹۰ درصد این هزینه ها توسط بیمه و ۱۰ درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

قاسمی اذعان کرد: در ۶ ماه نخست امسال کار انتقال جنین به ۳۹۷ نفر در مرکز ناباروری مولود انجام شد و۱۳۰ نفر صاحب فرزند شدند.

وی گفت: مراحل تشخیص و درمان با مراجعه شخص به مرکز و تشکیل پرونده سوابق درمانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از انجام آزمایشات و شناسایی و یافتن مشکل کار درمان توسط کادر این مرکز شروع شده و از درمان های ساده مانند تخمک گذاری تا متدهای پیشرفته درمانی مانند IBS در این مرکز صورت می‌پذیرد‌.
انتهای پیام/
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 452166
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *