۱

بررسی سوابق خبرنگارنماهایی که جاسوس از آب در آمدند/ وطن فروشی برای یک مشت دلار

سالیان است که خبرنگاران خودفروخته با استخدام در رسانه‌های ضدانقلاب نقش پادویی را برعهده گرفته و در راستای خیانت به کشور و نظام در این شبکه های معاند مشغول به کار هستند.
بررسی سوابق خبرنگارنماهایی که جاسوس از آب در آمدند/ وطن فروشی برای یک مشت دلار
به گزارش تفتان ما به نقل از خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمهوری اسلامی ایران طی سالیان گذشته همواره آماج حملات و جنگ رسانه‌ای از جانب معاندان و ضد انقلاب بوده که البته در این مسیر قطعا به کمک برخی در داخل ایران حمایت شده تا با جمع آوری اطلاعات به منافع ملی ایران ضربه زنند.

بیش از یک ماه از برخی ناآرامی های کشور که با مرگ مهسا امینی آغاز شد، می گذرد. ناآرامی هایی که تبدیل به جنگ رسانه ای شده و اتفاقات تلخی را در این روزها رقم زده است.

در این بین بسیاری از رسانه‌ها در داخل دقیقاً همان خط و مشی‌ای را دنبال کردند که رسانه‌های ضدانقلاب به دنبال آن هستند و به گونه‌ای تولید محتوا کردند که با تحریک مردم به آشوب، اغتشاشات را ادامه دار کنند.

براین اساس هفته گذشته وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیانیه مشترکی که درباره اتفاقات اخیر کشور منتشر کردند، به مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر و نام اختصاری دو خبرنگار که در رسانه های کشور مشغول به کار هستند، اشاره کرده که به عنوان عامل تربیت شده و نفوذی غرب در این اغتشاشات نقش داشته اند و نقش منابع اولیه خبرسازی برای رسانه­ های بیگانه را ایفا کرده ­اند.

این امر نشان دهنده آن است که روند پرتره سازی از خبرنگاران مستعد در راستای خیانت به کشور و نظام، از جمله اقداماتی است که همواره در دستور کار دشمنان نظام قرار دارد تا روزنامه نگاران خائن را برای ضربه زدن به منافع کشور، بیشتر تشویق کنند.

خبرنگاران خودفروخته ای که برای پیوستن به رسانه‌های معاند دوره کارآموزی خود را طی کرده و پس از مدتی جذب و مستخدم رسانه‌های ضدانقلاب می‌شوند تا با گزارش‌های میدانی و تأمین خوراک خبری برای رسانه‌های ضدانقلاب نقش پادویی برای آنها را برعهده بگیرند.

مهم‌ترین توهمی که رسانه‌های خارجی برای این دسته از روزنامه‌نگاران ایجاد می‌کنند، این است که هر چه قدر در داخل کشور مواضع تندتری علیه نظام اتخاذ کنند و گزارش‌های جنجالی‌تری بنویسند، جایگاهی ارزشمندتر در نزد رسانه‌های غربی می‌یابند و به محض خروج از ایران درهای شغل خوب، شهرت و حقوق و مزایای قابل توجه ای به روی آنان گشوده می شود، غافل از این که سرمایه‌گذاری خارجی‌ها روی یک چهره رسانه ای، اهداف خاصی دارد.

در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته تعدادی از فعالان رسانه‌ای در پوشش خبرنگار در ایران با خیانت به مردم کشورشان به استخدام بی‌بی سی فارسی و ... درآمدند و در نقش پادوهای ملکه انگلیس، در این شبکه ضدایرانی مشغول به کار شده اند و هم اکنون نیز در حال همکاری با سیستم‌های خبری و اطلاعاتی غرب هستند.

در وهله اول می توان به مسیح علی نژاد اشاره کرد. وی با نام اصلی معصومه علی‌نژاد قمی در خانواده ای مذهبی و پدر و مادری کشاورز به دنیا آمد. خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با روزنامه‌ «همبستگی» آغاز کرد و بعد از آن خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «ایلنا» در مجلس ششم بود که به دلیل بی احترامی به قوانین و سرقت اسناد اداری محرمانه، از مجلس هفتم اخراج شد و همین امر علی نژاد را طعمه خوبی برای سرویس جاسوسی انگلیس قرار داد تا از وی یک جاسوس تربیت کنند و از همان زمان بود که وی به دام  MI۶ افتاد.

از علی نژاد در روزنامه‌های «شرق»، «بهار»، «وقایع اتفاقیه»، «هم‌میهن» نیز نوشته‌هایی منتشر شده است. وی در آخر به روزنامه «اعتماد ملی» ارگان رسمی حزب یکی از سران فتنه پیوست و در سیاه نمایی از اوضاع کشور و اهانت به مردم و رئیس جمهور قانونی کشور کم نگذاشت تا جایی که وعده جایگاه ارزشمند، فرصت های شغلی، تحصیلی، حقوق و مزایای قابل توجه، قلم این خبرنگار را به ابزاری علیه منافع نظام و انقلاب تبدیل کرد.

رکسانا صابری یکی دیگر از افرادی بود که به بهانه روزنامه‌نگارانی از سال ۸۳ به ایران آمد و برای سال‌ها به عنوان روزنامه‌نگار برای شبکه خبری آمریکایی (FSN)  و بی‌بی‌سی و به عنوان روزنامه نگار مستقل فعالیت کرد. صابری به عنوان "مترجم" در مجمع تشخیص مصلحت نظام کار می‌کرده و در پی جمع‌آوری "اسناد محرمانه" درباره حمله عراق به آمریکا بود که در سال ۸۷ به اتهام جاسوسی به نفع ایالات متحده دستگیر شد.

رکسانا صابری بعد از آزادی در سال ۸۸ همچنان فعالیت خود علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه می‌دهد و به عنوان نمونه در کنسرتی که در آستانه انتخابات سال ۹۲ در برلین توسط سازمان‌ اطلاعاتی آلمان برای "حمایت از سران فتنه و اغتشاشات" برگزار شد، به عنوان مجری ایفای نقش کرده بود.

فریبا داوودی­ مهاجر خبرنگار اصلاح طلب فراری و مادر زن علی افشاری عضو شورای عالی مرکزی دفتر تحکیم وحدت هم که به آمریکا پناهنده شده، از سازمان دهندگان فعالیت های افراطی فمینیستی زنان در جدیدترین خوش خدمتی اقدام به برپایی کارگاه های آموزشی-بخوانید براندازی نرم- برای اقشار مختلف در ایران نموده است. فریبا داوودی مهاجر در بسیاری از سایت‌های ضد انقلاب مانند روز، گویانیوز و گذار وابسته به سازمان سیا مطلب نوشته است و با بسیاری از موسسات و بنیادهای آمریکایی ارتباط دارد و با گرفتن ژست‌های حقوق بشری و حمایت از حقوق زنان برای خود منبع درآمدی بدست آورده است.

مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا هم مدیرمسئول خبرگزاری میراث فرهنگی و همزمان به‌عنوان دبیر سرویس پارلمانی روزنامه همبستگی مشغول به فعالیت بود. وی پیش‌تر با همکاری برخی از خبرنگاران اصلاح‌طلب این خبرگزاری را راه‌اندازی کرد و از زمان اصلاحات تا دوران دولت دهم با دولت‌های مختلف همکاری کرد. او در انتخابات مجلس ششم به عنوان عضو جبهه مشارکت و عضو تحریریه روزنامه صبح امروز به مدیرمسئولی «سعید حجاریان» کاندیدا شد.

شیخ‌الاسلامی اکنون یکی از متهمین اصلی پرونده ۶/۶ میلیارد یورویی پتروشیمی و  متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفت میلیون دلار است  و سال ۹۶ از کشور متواری شده و مانند برخی دیگر از اختلالگران اقتصادی به کانادا فراری شده است.

نفیسه کوهنورد هم از خبرنگاران و روزنامه نگاران ایرانی بوده و در حال حاضر در بخش فارسی بی‌بی‌سی مشغول به کار است و در اربیل عراق زندگی می کند. کوهنورد در روزنامه‌های شرق، همشهری، ایران و شبکه سی‌ان‌ان ترک در تهران سابقه خبرنگاری داشته است.

به گزارش دانا؛ بررسی سوابق افراد یاد شده و سایر عناصری که به اسم فعال رسانه ای اقدام به جاسوسی و خوش خدمتی برای دشمن کرده اند نشان می‌دهد که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی باید بیش از پیش نسبت به این موارد حساس باشند و اجازه ندهند برخی خبرنگارنما با اهداف خاص اقدام به تخریب چهره کشور و منافع ملی کنند.

قطعا افکار عمومی انتظار دارند دستگاه های مسئول با جدیت پرونده های اینچنینی را دنبال و‌به نتیجه برسانند تا منبعد شاهد این موضوعات در کشور نباشیم.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 452193
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *