۰
ایروانی:

آمریکا در نشست غیررسمی ضدایرانی به کارزار فریب متوسل شده است

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه به گواه تاریخ، آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران نبوده اما از آن بعنوان ابزار سوء استفاده کرده است، گفت: آمریکا در برگزاری نشست غیررسمی ضد ایرانی به کارزار عملیات روانی، فریب و نفاق آشکار متوسل شده است.
آمریکا در نشست غیررسمی ضدایرانی به کارزار فریب متوسل شده است
به گزارش تفتان ما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری  تاکید کرد: دولت ایران به دنبال راه حل برای مشکلات داخلی خود است وحق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز از سوی قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است.

سفیرایران در سازمان ملل درباره نشست غیررسمی (آریا فرمولا) درباره حوادث ایران به سرکردگی واشنگتن تصریح کرد: آمریکا در برگزاری نشست غیر رسمی  ضد ایرانی به  کارزار عملیات روانی ، فریب  و نفاق آشکار متوسل شده است. 

وی افزود: آمریکا ادعا می کند این نشست را با هدف  حمایت از حقوق بشر ایران برگزار می کند اما طنز کار آنجاست  که  ایرانیان گسترده ترین صدمات از ناحیه تحریمهای ظالمانه آمریکا را طی دهها سال متحمل شده اند، آنهم در یک جنگ واقعی که ابزار جنگی آن غذا و دارو بوده است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا بطور استاندارد از یک مفهوم با ارزش یعنی حقوق بشر سوءاستفاده کرده  و پلتفرم سازمان ملل ومنابع آن را برای  توسعه دستور کار سیاسی خود دستکاری می کند.

ایروانی افزود: درحقیقت تاریخ خود گواه روشنی است که ثابت می کند آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران و جاهای دیگر نبوده است.موضوع جلسه امروز بطور روشن دخالت در امور داخلی یک دولت حاکم است و نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین الملل از زمانیکه نظم حقوقی بین المللی پایه گذاری شد، محسوب می شود.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 452210
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *