۰
جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است

رسانه ها در شناساندن و معرفی حقایق و مقابله با تحریف ها نقش مهمی دارند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه ای که امروز رسانه ها در جهاد تبیین دارند این است که با نشان دادند واقعیت ها و بیان جایگاه گذشته جوانان و نوجوانان را نسبت به وضع گذشته و پیشرفت های امروز آگاه سازند.
رسانه ها در شناساندن و معرفی حقایق و مقابله با تحریف ها نقش مهمی دارند
به گزارش تفتان ما به نقل از عصرهامون، سردار احمد شفائی فرمانده سپاه سلمان در نشست بصیرتی اصحاب رسانه ضمن  گرامیداشت یوم الله 13 آبان گفت: 13 آبان حرکت شجاعانه دانشجویان دانشگاه تهران باعث تسریع در حرکت انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: این حرکت به قدری با ارزش و با عظمت بود که حضرت امام خمینی از آن بعنوان انقلاب دوم یاد کردند .

شفائی بیان کرد: امریکا در طول تاریخ جنایت ها و توطئه های زیادی را علیه ملت و کشور ایران انجام داد اما بصیرت  هوشیاری ملت ایران باعث شد که این توطئه ها خنثی شود و پرچم پر افتخار ایران اسلامی همچنان برافراشته باشد.

فرمانده سپاه سلمان  با شاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین که فرمودند جهاد تبین یک واجب فوری و عینی است تصریح کرد: در این جهاد امروز نقش رسانه و اصحاب رسانه ویژه است و جهاد تبین رسالت رسانه ها انقلابی، دلسوز، مردمی است.
 
وی تصریح کرد: در اتفاقات و فتنه های که در کشور رقم خورد تلاش های رسانه های انقلابی را در ارام سازی مردم و فضای جامعه شاهد بودیم و علی رغم طراحی ویژه دشمن در فتنه اخیر شاهد بودیم که دشمن شکست خورد و نتوانستند به مقاصد مد نظر شان برسند و این حاصل تلاش مجاهدانه و دلسوزانه رسانه ها است.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان فرمودند "کسی که در خیابان می آید و بر علیه نظام هم حرف می زند فرزند ما است" واقعیت هم این است ما نتوانسیتم جوانان را به خوبی نسبت به واقعیت های انقلاب و گذشته کشور آگاه کنیم.
 
شفائی با تاکید بر اینکه امروز رسانه ها باید به خوبی مردم را نسبت به گذشته و نسبت به حکومت های جاهلی  که در گذشته در این  کشور حضور داشتند آگاه کنند خاطر نشان کرد: اگر امروز تعداد اندکی از افراد بی اطلاع به خیابان ها می آیند و حرف های می زند و جای شهید و جلاد عوض می شود بخاطر این است که نمی دانند در گذشته وضعیت چگونه بوده و رژیم خود کامه پهلوی چه جنایت های در حق کشور و مردم انجام داده است.

فرمانده سپاه سلمان بیان کرد: دشمنان در طراحی فتنه اخیر هویت‌زدایی از جوانان و نوجوانان را نشانه‌ گرفته و قصد دارند با استفاده از فضای مجازی افسار گریخته و جنگ رسانه‌ای و ایجاد هیجان کاذب، ذهنیت جوانان ما نسبت به نظام را بدبین کرده و به خواسته‌های خود برسند.

 افزود:  دشمن با استفاده از ابزار فضای مجازی نسل امروز را که اینده کشور در دستانشان است را نشانه گرفته است چرا که از قدرتمندی ایران اسلامی در هراس است و با این ابزار می خواهد جوانان و نوجوانان ما را نسبت به این نظام بدبین کند.

وی ادامه داد: نکته ای که شدمن روی ان خیلی تمرکز و هزینه کرده است پروژه نا امید سازی نسبت به اینده است و با بحران سازی و القاح نا کار آمدی دولت می خواهد مردم را نسبت به اینده این کشور نا امید کند .

رسانه ها باید در انعکاس اخبار دقیق به روز و سریع باشند

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبرپور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان نیز در این نشست بیان کرد: پرچمداران بصیرت و افسران بصیرت افزایی رسانه ها هستند و باید بتواند در بلوای خبری و رسانه ای جایگاه خود را حفظ کنند.
 
وی با اشاره بر جهاد تبین که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است افزود: پرچمداران تبیین رسانه ها هستند، و تبیین امروز سخنرانی سیاسی نیست بلکه بیان واقعیت های جامعه است و اینکه  نگذاریم عده ای واقیعت ها را وارانه جلوه دهند.
 
اکبر پور با اشاره به اینکه رسانه ها باید در انعکاس اخبار دقیق به روز و سریع باشند تاکید کرد: اگر خبر به موقع منتشر نشود کانال های معاند خبر را با تحلیل خودشان منتشر خواهند کرد.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان بیان کرد: در حوادث و وقایع اخیر رسانه ها به موقع و هوشیارانه عمل کردند و در این زمینه عملکرد مثبت و قابل قبولی در آرام سازی فضای جامعه و آرامش مردم داشتند.
 
وی افزود: رسانه ها یکی از مهم ترین ارکان توسعه و پیشرفت کشور هستندو باید در این زمینه به خوبی تلاش و عمل کنند و رسانه ای موفق است که از روحیه نقدپذیری برخوردار باشد البته نقدی که عالمانه و متخصصانه باشد.
 
حجت الاسلام اکبرپور با اشاره به اینکه امروز دشمن از ترفند های رسانه ای در ابعاد منفی استفاده می کند باید رسانه های ما این ترفند های رسانه ای را در ابعاد مثبت استفاده کنند و این امر امروز یک خلاء در رسانه های ما است.
 
وی با اشاره به تاکید بر اینکه  رسانه ها نباید وقایع را تحریف کنند و از تحریف وقایع جلوگیری کند خاطر نشان کرد: اگر با ترفند های رسانه ای یک واقعه تحریف شده باشد رسانه های ارزشی و پای بند به انقلاب باید جلوی تحریف را بگیرد.

در ادامه این نشست محمد هادی طهرانی مدیر عامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان و حیدر سرایانی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان به نمایندگی از اصحاب رسانه استان به بیان مشکلات خبرنگاران پرداختند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 452219
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *