۰
رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خاش‎:‎

کارفرمایان خاطی زیر ذره‌بین بازرسان کار رفتند

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خاش گفت: با کارفرمایانی که از قوانین سرپیچی و با به‌کارگیری نیروی کار ارزان با دستمزد پایین و گرفتن تعهد اقدام به‌کارگیری می‌کنند برخورد خواهدشد.
کارفرمایان خاطی زیر ذره‌بین بازرسان کار رفتند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، احمد جمشیدزهی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما در راستای آگاه‌سازی کارگران از حق‌وحقوق خود باتوجه‌به گلایه‌مندی کارگران، بیان کرد: تعدادی از کارفرمایان از بی‌سوادی و یا عدم آگاهی کارگران سوءاستفاده کرده و تعهدی سفید امضا از کارگران می‌گیرند که کارگر موظف به گرفتن دستمزد پایین با بهره‌گیری کار زیاد باشد که این دست از کارگران می‌توانند با مراجعه به اداره کار و رفاه اجتماعی خواستار احقاق حق‌وحقوق خود شوند.
 
وی اظهار کرد: بازرسین اداره کار در بازدیدهای به‌عمل‌آمده از سطح شهر با مشاهده هرگونه تخلف با کارفرما برابر قانون برخورد خواهند کرد.
 
جمشیدزهی با اشاره به اینکه حداقل حقوق کارگر توسط کارفرما باید رعایت شود، افزود: کارگران باسابقه کار یک سال به بالا پایه سنوات و حق مسکن همچنین بن کارگری و بالای دوساله حق عائله به هر تعداد بدون سقف باید برخوردار شوند.
 
رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی با تعریف حق‌وحقوق کارگران، اظهار کرد: عیدی و مرخصی دونیم روز در ماه نیز باید توسط کارفرما برای کارگران در نظر گرفته شود، همچنین در صورت به‌کارگیری در روزهای تعطیل ۴۰ درصد مازاد روز عادی باید دستمزد به کارگران پرداخت شود.
 
این مسئول به رعایت حق‌وحقوق کارگران توسط کارفرمایان تأکید کرد و گفت: کارفرمایان باید با رعایت قوانین و پرداخت حق کارگران برابر با قوانین کار اقدام کنند تا شاهد کاهش شکایات کارگری و کارفرمایی باشیم.


انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 452506
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *