۰
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خبر داد،

برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی ترویجی، مدیریت بهنگام پسته

بهزاد شهرکی دیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور، کارگاه یک روزه آموزشی، ترویجی و مدیریت بهنگام باغات پسته انجام شد
برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی ترویجی، مدیریت بهنگام پسته
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در اولین روز از دهه فجر با همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور با هدف بکارگیری و دانش علمی برای بالابردن میزان محصول پسته و جلوگیری از آسیب های ناشی از آب و هوا برگزار شد. 

وی اظهار کرد: برنامه سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توسعه باغات پسته در نقاط مستعد استان راهبردهای ویژه ای جهت اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی به منظور ارتقا سطح دانش کارشناسان،  بهره برداری و انتقال یافته ها در حال اجرا است.

بهزاد شهرکی افزود: کلاس های آموزشی، ترویجی با حضور ۵۰ نفر از بهره برداران، مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستان تفتان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در کوددهی، هرس و یخ آب زمستانه ارائه گردید.

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان سطح زیر کشت پسته در استان را ۱۰۹۴۴ هکتار دانست که از این میزان ۸۰۴۳ هکتار بارور و ۲۹۰۱ هکتار غیربارور با ارقام غالب اکبری، احمدآقایی و کله قوچی بوده که سالانه  ۸۰۷۰ تن محصول از این باغات برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی کشور می شود.


انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 452514
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *