۰
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

ایران در زمره ده کشور دنیا در عرصه فضایی

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضادهقان گفت: بشکرانه نظام جمهوری اسلامی، کشور ما روز به روز در عرصه های مختلف پیشرفت های چشمگیری می کند وهمین امر باعث شده دشمنان این مرزوبوم تاب مشاهده این پیشرفت هارا نداشته باشند.
ایران در زمره ده کشور دنیا در عرصه فضایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، نماز جمعه امروز ۱۴بهمن ماه به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان با حضور مردم مومن و دیندار در محل مسجد جامع شهرستان خاش برگزار شد.

دهقان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز خجسته میلاد امیرالمومنین  علی(ع) اظهار کرد: باید سعی کنیم با تاسی و پیروی از حضرت علی (ع) در زندگی خود تحول اساسی ایجاد کنیم.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام(ص)  افزود: پیامبر (ص) به حضرت امیرالمومنین فرمود: ای علی کسی جز خدا و من تو را نشناخته است و این نشان از شأن و مقام والای حضرت هم در دنیا و سرای باقی است.

امام جمعه خاش بیان کرد: ستارگانی که در آسمان به هنگام شب مشاهده می کنیم چقدر کوچک و ماه  را در آسمان بزرگ بزرگ می بینیم لذا فاصله اینچنین است هر چه فاصله بیشتر بهره و استفاده کمتر میشود و با نزدیکی به اهل بیت و امامان از فضایل و بزرگی آنان بهره کافی راببریم.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان شناخت و معرفت بیشتر به معصومین را باعث نزدیکی ما به آنان دانست: پس سعی کنیم با شناخت و بالابردن معرفت و معنویات در زندگی پایبند باشیم و فاصله را با محبان خداوند هرچه کمتر کنیم.

وی حفظ ارزش های اسلامی را مهمترین رسالت ما دانست و بیان کرد: در راه اسلام از تمام هستی خود باید به مانند بزرگان دین گذشت تا میراث پیامبر حفظ شود.

امام جمعه خاش به میلاد با پرکت امیرالمومنین اشاره کرد وگفت: در زندگی سعی شود به مانند حضرت علی(ع) با خانواده و اهل و عیال خود رفتار و از ویژگی های رفتاری حضرت در زندگی بهره کافی راببریم.

دهقان  از اعتکاف بعنوان عبادتی خودساز و انسان ساز نام برد و افزود: اعتکاف عبادتی مؤکد و از سنت های حسنه می باشد عبادتی که دارای آثار معنوی زیادی است انسانهای امروز نیاز به آرامش در فضای خلوت و معنوی دارند و اعتکاف باعث این آرامش و معنویت خواهد بود همچنین آغاز مراسم از امشب شروع خواهد شد.

امام جمعه خاش به هفدهم بهمن ارتحال حضرت زینب (س) اشاره کرد: حضرت زینب در طول زندگی خود اقداماتی داشت که ایشان را متمایز کرد بصیرتی که حضرت زینب داشتند بسیاری از مشکلات و موانع در زمان حیات خویش را هموار کرد و رسالت خود را به مدبرانه و شیواترین شکل انجام داد.

وی در پایان برخورد با مدیران و افراد خاطی را واجب دانست و گفت: مدیری که خدا ترس نباشد مسلما از فرماندار و رئیس جمهور هم نخواهد ترسید و همین امر باعث بروز مشکلات گوناگون برای مردم شده است.
 
انتهای خبر/
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 452519
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *