۰

آموزش برخورد با چالش های بخش کشاورزی/ بهره وری بیشتر نیازمند تقویت و دانش فنی است

ابراهیمی معاونت آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت:از طرح های اثر بخش و اولویت دار استان که زمینه ارتقای تولید و بهره وری و نهایتا امنیت غذایی کشور را تامین می کنند حمایت های معنوی و اعتباری صورت خواد گرفت.
آموزش برخورد با چالش های بخش کشاورزی/ بهره وری بیشتر نیازمند تقویت و دانش فنی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، عطاءالله ابراهیمی معاونت آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی همزمان با سفر سه روزه به استان در نشست تخصصی شورای تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با بیان مزیت های فراوان بخش کشاورزی، تقویت دانش فنی بهره‌برداران و لزوم توجه به مقوله بهره وری از منابع آبی را از اولویت‌های اصلی آموزش و ترویج برشمرد و گفت: مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی فاصله زیاد میانگین تولید با رکورد تولید، تغییرات اقلیمی ناپایداری منابع آبی به خصوص در حوزه شمال استان، تبخیر و تعرق بالا، عدم تکمیل زنجیره های ارزش ، پراکنش نامناسب بارندگی‌ها، فرسایش بادی و آبی  هستند.

وی تدوین و بازنگري آئین نامه پژوهشگر مروجان ارشد، تدوین استاندارد های آموزشی، پیوست آموزشی، ترویجی الگوی کشت، بازبینی در طرح‌های تحقیقی، ترویجی، فرصت مطالعاتی مزرعه‌ای، تقویت محققین معین را از برنامه‌های در دست اقدام مؤسسه آموزش و ترویج دانستند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: از طرح‌های اثر بخش  و اولویت دار استان که زمینه ارتقای تولید و بهره وری و نهایتا امنیت غذایی کشور را تامین نماید حمایت های معنوی و اعتباری خواهد شد.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی استان لزوم توجه به مقوله تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را برای بالفعل نمودن ظرفیت های بالقوه ضروری دانست. 

وی بیان کرد: بیش از پنجاه درصد جمعیت استان را جامعه روستایی و عشایری تشکیل می دهد که این موضوع رسالت حوزه ترویج وآموزش را در جهت توانمندسازی وتربیت نیروی انسانی ونیز توسعه تکنولوژی های جدید سنگین تر می نماید. 

لازم بذکر است ابراهیمی معاون ترویج و آموزش کشاورزی طی سه روز از طرحهای مختلف بخش کشاورزی، مراکز جهادکشاورزی، مرکز آموزش و مرکز رشد و فناوری شهیدخیابانیان، ایستگاه پرورش مرغ خزک ، استودیو کشاورز مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان  همراه با تیم اعزامی از سازمان تات در سه شهرستان زاهدان، تفتان و میرجاوه بازدید کردند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 452602
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *