۰
نماینده مردم خاش در مجلس:

کمبود ۱۲ هزار معلم در سیستان و بلوچستان داریم

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: این استان بالغ بر ۱۲ هزار معلم کمبود دارد.
کمبود ۱۲ هزار معلم در سیستان و بلوچستان داریم
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، اسماعیل حسین زهی با حضور در اداره آموزش و پرورش خاش، با مدیریت و کارکنان اداره دیدار کرد و مهم‌ترین مسائل، مشکلات و معضلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه آموزش و پرورش شهرستان برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان و توسعه زیرساخت‌های آموزشی در شهرستان، گزارشی از پیگیری انجام شده در سه سال اخیر در حوزه آموزش و پرورش خاش را ارائه داد.
 
نماینده مردم خاش با انتقاد از سهمیه در نظر گرفته شده برای جذب معلم در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: با وجود کمبود شدید معلم در استان سهمیه در نظر گرفته شده برای جذب‌ معلم برای استان پهناور سیستان و بلوچستان منطقی نیست.
 
وی با انتقاد از اینکه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ برخورداری از سرانه فضای آموزشی و تعداد معلم، محروم‌ترین استان کشور است، اظهار کرد: این استان بالغ بر ۱۲ هزار معلم کمبود دارد.
 
عبدالوهاب شهنواز مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش گزارشی از عملکرد چند ماه اخیر آموزش و پرورش شهرستان ارائه داد.
 
وی بیان کرد: دغدغه مهم فرهنگیان و مسائل آموزشی شهرستان در رابطه با وضعیت معلمین خرید خدمات، رتبه بندی، سهمیه فرهنگیان، کمبود خودرو و ایجاد نمایندگی این نهاد در بخش های پشتکوه و ایرندگان بوده که امیدواریم با حمایت ها و همکاری مجلس و دولت رفع شود.
 
گفتنی است؛ با پیگیری‌های صورت گرفته احداث سه پروژه بزرگ عمرانی آموزشی هنرستان دارالفنون و مدارس تیزهوشان پسرانه و دخترانه شهرستان خاش از سال ۹۹ و ۱۴۰۰ آغاز شده است.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 452815
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *