۰
فرصت مجدد به کرونا با نادیده‌گرفتن پروتکل‌های بهداشتی؛

کووید ۱۹ سوار بر موج دورهمی‌ها جولان می‌دهد

با شروع تعطیلات نوروزی و نادیده‌گرفتن پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر ویروس کرونا میهمان ناخوانده دورهمی‌ها شد.
کووید ۱۹ سوار بر موج دورهمی‌ها جولان می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از چهاربهاران، هم‌زمان با شروع برنامه‌ریزی‌های تعطیلات عید نوروز، بار دیگر آمار کرونا شکلی صعودی به خود گرفت و نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور تغییر پیدا کرد.

عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها باعث شد تا روند بیماران بستری و سرپایی مبتلا به بیماری کرونا افزایش یابد.

این در حالی است که مدت‌هاست خبری از جولان کرونا به گوش نمی‌رسید و ماسک‌ها کنار رفته و دورهمی‌ها دوباره شروع شده بود که روند افزایشی این بیماری باز زمینه‌های نگرانی به‌ویژه در تن رنجور و خسته کادر درمان دوچندان شد.

ویروس کرونا در سال‌های گذشته باعث دگرگونی در زندگی مردم جهان و همچنین کشته‌شدن تعداد زیادی از انسان‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس شد و کشور ایران هم از این ویروس نوظهور در امان نبود.

دراین‌بین با شروع تعطیلات نوروزی این ویروس منحوس بار دیگر جان گرفت و در شهرها جولان داد؛ چابهار نیز به‌واسطه داشتن زیرساخت‌های تفریحی و سیاحتی موردتوجه مسافرین و گردشگران نوروزی قرار گرفت و همین موضوع باعث شده تا بار دیگر این ویروس در این شهرستان پدیدار شود.

بی‌توجهی به ویروس کرونا و عادی‌انگاری آن توسط مردم باعث شده تا ویروس باقدرت بیشتری در بین شهروندان شیوع و آنها را به این بیماری مبتلا کند.

تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

در همین خصوص همایون دادگر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سویه جدید کرونا علائم شبیه به آنفولانزا دارد و همان واگیر را دارد منتها به لحاظ اینکه خفیف است و بیمار چندان اذیت نمی‌شود معمولاً بیماران اعتنایی به این بیماری ندارند.

وی با بیان اینکه کماکان توصیه می‌کنیم اشخاصی که تاکنون واکسن‌نزدند حتماً واکسینه شوند، تصریح کرد: در این زمینه باید دیگران را نیز به تکمیل روند واکسیناسیون دعوت کنیم تا از گسترش این ویروس جلوگیری شود.

دادگر در خصوص راهکارهای پیشگیری از این ویروس، خاطرنشان کرد: راه‌های پیشگیری این ویروس خودمراقبتی است مردم باید ماسک بزنند و افراد سالم از تماس با افراد بیمار خودداری کنند.

کمبود دارو خاص بیماران سرپایی است

رئیس شبکه بهداشت شهرستان چابهار با بیان اینکه علایم سویه جدید کرونا تقریباً مانند آنفولانزا و سرماخوردگی است، تصریح کرد: سویه‌های قبلی علاوه بر درگیری سیستم تنفسی سیستم کلیوی و معده و روده را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؛ اما سویه جدید به‌ندرت این بخش‌ها را درگیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: نظریه اینکه ورود گردشگران و مسافران به این شهرستان باعث انتقال این ویروس است را نمی‌توان رد کرد هر مکانی که تراکم جمعیت بیشتر باشد سرعت انتقال این ویروس نیز بیشتر خواهد بود.

دادگر با اشاره به کمبود برخی از اقلام دارویی، خاطرنشان کرد: در بحث کمبود دارو از جمله سرم باید گفت که این مسئله درکل کشور جریان دارد و دچار معضل کمبود سرم و دارو هستند در چابهار نیز این مشکل را داریم البته این موضوع مربوط به بیماران سرپایی است و در بیماران بستری در بیمارستان مشکلی برای تأمین سرم و دارو نداریم.


انتهای خبر/
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 452859
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *