۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

گروه‌های جهادی در کارهای اقتصادی ساماندهی می‌شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمینه حضور در میدان برای گروه‌های جهادی استان فراهم است و این گروه‌ها می‌توانند در قالب شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان پای‌کار بیایند و از تسهیلات این شرکت‌ها نیز بهره‌مند شوند.
گروه‌های جهادی در کارهای اقتصادی ساماندهی می‌شوند
 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از عصرهامون، محمد کرمی بعدازظهر امروز در دیدار با مسئولان گروه‌های جهادی شاخص سیستان و بلوچستان با اشاره به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران بیان کرد: امروز باید جهاد در عرصه اقتصادی صورت بگیرد؛ اکنون در شرایط یک جنگ اقتصادی قرار داریم، بنابراین همه باید باروحیه جهادی وارد میدان شوند.

وی افزود: گروه‌های جهادی که از سایر استان‌ها برای فعالیت وارد این استان می‌شوند، باید سازماندهی شوند هر جامعه که می‌خواهد تمدن‌سازی کند، نیاز به اقتصاد قوی دارد و اگر در جامعه‌ای اقتصاد دچار مشکل شود، احکام اسلامی هم دچار مشکل خواهد شد و مسائل و مشکلات افزایش می‌یابد که ثمره آن افزایش فقر در جامعه خواهد بود.

کرمی با اشاره به اینکه اصل هر کشوری امنیت غذایی است، گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت زیادی در زمینه تولید مواد غذایی سالم دارد، دانش‌آموزان روستایی استان به‌زودی در قالب تعاونی‌های دانش‌بنیان سازماندهی می‌شوند و در این تعاونی‌ها دستورات لازم برای اهدای زمین و تسهیلات صورت‌گرفته است.

استاندار استان تصریح کرد: اعضای گروه‌های جهادی باید دارای اطلاعات خوب و قدرت تجزیه‌وتحلیل بالا باشند و زمینه حضور در میدان برای گروه‌های جهادی فراهم است و این گروه‌ها می‌توانند در قالب شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان پای‌کار بیایند و از تسهیلات این شرکت‌ها نیز بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اهمیت کارهای دانش‌محور اذعان کرد: کارها باید بر پایه دانش انجام شود و در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، معادن و حتی صادرات در استان باید شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شود.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی برای ایجاد تحول اقتصادی باید کاری کنند که مردم خود توانایی ساخت مسکن را پیدا کنند، یعنی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر باید اقتصاد مردمی را قوی کنیم.

کرمی با اشاره به گفتمان جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین فقط به معنای صحبت‌کردن نیست، بلکه با عمل و تلاش فراوان باید در عرصه جهاد تبیین حضور داشت، گروه جهادی باید در راستای توانمندسازی خودکار کنند تا بتوانند اقشار محروم جامعه را نیز توانمند سازند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت کار جهادی در حوزه فرهنگی بیان کرد: باید با کار جهادی در حوزه کشاورزی، اقتصادی و صادرات و واردات نیز وارد شد.

استاندار گفت: اکنون صدور مجوز برای کسب کارها توسط سامانه در مدت زمانی ۱۰ روزه صادر می‌شود و علاوه‌برآن سامانه‌ای طراحی شده که کل ظرفیت سرمایه‌گذاری استان در آن ارائه می‌شود.

وی با اشاره به‌ضرورت تشکیل شرکت‌های مشترک با کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: هر فرد و گروهی که توانایی دارد باید وارد این میدان شود و در راستای اقتصاد قوی قدم بردارد و گروه‌های جهادی هم در کارهای اقتصادی ساماندهی شوند.


انتهای خبر /
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 453015
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *