امام‌جمعه خاش:

دراسلام نگاه ویژه ا‌ی به آزادی و حفظ شخصیت انسان شده است

13 مرداد 1402 ساعت 16:22

امام‌جمعه خاش گفت:استقلال و آزادی اجتماعی از جمله ارزش‌های اسلامی است که به آن تأکید فراوان شده است.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در خطبه‌های نمازجمعه ببا اشاره به اینکه به حقوق بشر انسانی و کرامت انسانی در اسلام نگاه ویژه‌ا‌ی به آزادی و حفظ شخصیت انسان شده است بیان کرد: در دنیا کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند اولین آثار بمب‌های اتمی شیمیایی آن‌ها بر روی مردم ژاپن، ویتنام و سوریه هنوز باقی است.

وی ادامه داد: استقلال و آزادی اجتماعی از جمله ارزش‌های اسلامی است و اسلام به آن تأکید فراوان دارد و خداوند به انسان این کرامت را داده تا یک موجود آزاد خلق شود.

دهقان با اشاره به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم تشریح کرد: ما منت‌پذیر شهدا هستیم که با فداکاری آنان از تسلط بیگانگان توانستیم آزاد شویم، حکومت‌ها موظف به حفاظت و حراست با تمام وجود هستند.

وی افزود: آزادی نباید با ارزش‌های اخلاقی و قانونی الهی و حقوقی عمومی در تقابل باشد آزادی به این معنا نیست که هر زمین و هر فردی و هر لباس و پوششی که بخواهد بیرون بیاید و در تقابل با بسیاری از ارزش‌ها باشد.

خطیب نماز جمعه خاش اذعان کرد: کرامت انسانی برای ما جایگاه بسیار بالایی دارد و در مقابل آن مسئول هستیم، اگر ارباب‌رجوعی مراجعه کرد باید کرامت شخصیت و حقوق او حفظ شود برخی از مسئولین وظایف اولیه خود را فراموش کردند؛ وضعیت خیابان‌ها نابسامان است چاله‌ها و شکاف در خیابان وجود دارد، در مناطق پایین‌شهر کمترین کار مثل جمع‌آوری زباله انجام نمی‌شود.

امام‌جمعه خاش با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است اظهار کرد: از جمله خدمات این نهاد ایجاد بانک ژنتیک در کشور است و ایران ۱۱ برابر متوسط رشد جهان از لحاظ علمی پیشرفت داشته است ما حرکت را آغاز کرده‌ایم و با شتاب پیش می‌رویم؛ و سال‌ها همچنان باید با شتاب روبه‌جلو حرکت کنیم تا عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.

وی بااشاره اهمیت کار خبر و خبرنگاری تصریح کرد: خبرنگاران ما باید هوشیار عمل کرده و به کشور‌های بیگانه اجازه ندهند خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان‌دادن واقعیت‌ها، پنهان‌کردن جلوه‌های‌امیدبخش، بزرگ کردن عیب‌های کوچک و انکار محسنات در کشور را که لز برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری دشمنان است که نمونه‌های آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم به کرسی بنشانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: جوانان باید در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن پیش‌گام باشند دشمنات رهزنان فکر و عقیده هستند، نباید حقیقت را از دشمنان و پیاده‌نظام آن‌ها شنید باید خبر‌ها را از مراکز خبری کشور دریافت کنیم برای دشمنان اولین و بزرگ‌ترین مصلحت خودشان است و هیچگاه خیرخواه ما نخواهند بود.
 
انتهای خبر/


کد مطلب: 453121

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/453121/دراسلام-نگاه-ویژه-ا-ی-آزادی-حفظ-شخصیت-انسان-شده

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir