۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

رکورد ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۵۹ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده است.
رکورد ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان محمدرضا حسینی بیان کرد: به‌منظور تأمین گوشت مرغ  موردنیاز بازار باهمت پرورش‌دهندگان مرغ   از ابتدای امسال تاکنون  ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۵۹ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و   این یک رکورد بی‌سابقه در پرورش مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
 
وی افزود: با این میزان جوجه‌ریزی افزون بر ۳۳ هزار و ۸۱۵ تن گوشت مرغ در استان سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
 
حسینی با اشاره به استمرار جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی دی‌ماه سال جاری را ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۳۵ قطعه اعلام و تصریح کرد: این میزان جوجه‌ریزی ماهیانه نیز یک رکورد تاریخی برای مرغداری‌های سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود.
 
وی بیان کرد: به‌منظور افزایش ضريب خوداتکايي استان به گوشت مرغ و تخم‌مرغ، در حال حاضر  ۳۲۷ واحد ۲۰ هزارقطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم‌گذار ۲۰ هزارقطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
 
گفتنی است؛ اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای با ظرفیت جوجه‌ریزی ۸ میلیون قطعه در هر دوره، در سیستان و بلوچستان مشغول تولید هستند.
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 453735
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *