۰
با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

۵ طرح صنعتی و ۱۹ پروژه زیرساختی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت، بهره‌برداری از ۵ طرح صنعتی و ۱۹ پروژه زیرساختی با اعتبار ۴۱۳ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.
۵ طرح صنعتی و ۱۹ پروژه زیرساختی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از زاهدنیوز، هم‌زمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به سیستان و بلوچستان بیان کرد: باتوجه‌به سفر آتی رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان، مجموعه پیشنهادهایی برای توسعه زیرساخت‌های چندین شهرک صنعتی و ایجاد چند شهرک صنعتی پیش‌بینی‌شده که اهم اقدامات در این راستا هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور اعلام می‌شود.

وی، در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی شهرک صنعتی زاهدان، ادامه داد: پیش‌بینی توسعه شهرک‌های صنعتی سواحل مکران در حوزه سیستان و پاکستان انجام شده که در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان محقق می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۱۶ پروژه صنعتی در ایام دهه فجر در سیستان و بلوچستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید. همچنین طرح‌هایی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید، در بهبود فضای صنعتی استان و افزایش اشتغال نقش تأثیرگذاری به همراه داشت.

مقیمی، ادامه داد: در سراسر کشور طرح‌های صنعتی و زیرساخت‌های عمرانی متعددی در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید، در سیستان و بلوچستان باتوجه‌به اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته متوقف شدند، مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشتند. احیای واحدهای تولیدی یکی از نهضت‌های مهم است که توسط دولت دنبال می‌شود.

وی افزود: ۲۲۸ طرح ایجادی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید که در مجموع برای ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد شد که هم‌زمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت، با حضور در شهرک صنعتی زاهدان، شرکت نگین گاز مکران منطقه آزاد چابهار را مورد افتتاح و بهر برداری قرار گرفت.

در جریان این سفر، یک واحد تولیدی که در زمینه بسته‌بندی انواع گاز و انواع سوخت مایع به شکل استوانک فعالیت می‌کند با سرمایه‌گذاری ۸۷ هزار و ۸۵۶ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید در حال حاضر تعداد پروانه‌های صادر شده کشور برای واحدهای سیلندرپرکنی ۱۲۱ فقره است که ۱۰ مورد آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

همچنین واحد تولیدی احیاء شده بسته‌بندی گوشت باستانی در شهرک صنعتی زاهدان، نیز مورد افتتاح قرار گرفت این واحد راکد در راستای برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و دولت سیزدهم برای فعال‌سازی ظرفیت‌های تولید راه‌اندازی مجدد شد و به چرخه تولید بازگشت برای احیاء و راه‌اندازی این واحد تولیدی ۷۰ هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است که برای ۱۵ نفر شغل به وجود آورده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افتتاح واحد تولیدی در زمینه بسته‌بندی گوشت را در شهرک صنعتی زاهدان با سرمایه ۱۵ هزار میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۳۶ نفر و همچنین واحد تولیدی احیاء شده در حوزه تولیدات سلولزی و دستمال‌کاغذی که به‌تازگی راه‌اندازی مجدد شده است را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرارداد که میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی ۶۶ هزار و ۹۵۱ میلیون ریال با اشتغال‌زایی ۱۲ نفر است.

وی در ادامه برنامه‌های این سفر، در مراسم تحویل قرارداد اولین سوله به واحد دانش‌بنیان (شرکت آفتاب تابان سیستان) واقع در پردیس فناوری شهرک صنعتی زاهدان حضور یافت و در پایان برنامه‌های خود، در نشستی با استاندار سیستان و بلوچستان مهم‌ترین اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی را در این استان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 453748
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *