مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان :

ظرفیت‌ تعاونی‌ها برای رونق گردشگری تفتان بکارگیری شود

19 آبان 1402 ساعت 10:48

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: برای بهبود شرایط اشتغال و معیشت مردم تفتان و رونق گردشگری، تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی گردشگری در این منطقه موضوعی اجتناب ناپذیر است.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، خلیل احمد سلامی روز جمعه در سفر به تفتان و دیدار با فرماندار این شهرستان، بیان کرد : رویکرد تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی، تناسب فعالیت تعاونی با مزیت و قابلیت‌های منطقه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: شهرستان تفتان بدلیل آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و فرصت های سرمایه‌گذاری که در حوزه های گردشگری، کشاورزی و معادن دارد، یکی از نقاط مهم استان برای اجرای برنامه های توسعه‌ای و اقتصادی با اولویت اقتصاد تعاونی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول افزود: با تشکیل شرکت‌های تعاونی گردشگری و روستا تعاون ها، توسعه کارآفرینی در تفتان رقم می‌خورد و مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از افراد متقاضی تشکیل تعاونی حمایت می‌کند.

وی عملکرد دستگاه‌های اجرایی تفتان در ثبت اطلاعات سامانه رصد اشتغال را نسبتا خوب عنوان کرد و اذعان کرد: با توجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان سال، همه ارکان اجرایی شهرستان در تعامل با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با نظارت فرمانداری تفتان، نسبت به تحقق کامل تعهد اشتغال این شهرستان کمک کنند.

سلامی اظهار کرد: عدم استقرار شعب برخی بانک ها در تفتان باعث جذب نشدن اعتبارات مشاغل خانگی شده است که در این خصوص چاره‌اندیشی خواهد شد.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 453453

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/report/453453/ظرفیت-تعاونی-ها-رونق-گردشگری-تفتان-بکارگیری-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir