۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش خبر داد:

پلمب ۶ واحد صنفی در خاش به علت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: ۶ واحد صنفی به علت به‌کارگیری اتباع خارجی در این شهرستان پلمب شده است.
پلمب ۶ واحد صنفی در خاش به علت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز
هوشنگ ریگی در خصوص بازرسی‌های صورت‌گرفته در زمینه به‌کارگیری اتباع خارجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون اولین گشت مشترک بازرسی و نظارت اصناف با حضور تعزیرات حکومتی، اداره اماکن و نمایندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتباع و گذرنامه از واحدهای صنفی شهرستان خاش انجام شده است .

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خاش. تصریح کرد: در این بازرسی‌ها از ۴۳ واحد صنفی بازدید به‌عمل‌آمده که منجر به ۶ مورد شناسایی تبعه غیرمجاز و تنظیم ۶ فقره فرم گزارش بازرسی و ارسال به تعزیرات حکومتی شده است.

وی افزود: بنا بر ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و صراحتاً اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به کار بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چندبرابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

این مقام مسئول تأکید کرد: ضروری است مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه‌ها و اصناف از به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به‌عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

ریگی با اشاره به راه‌اندازی سامانه "جستجوی شغل" خاطرنشان کرد: کارفرمایان برای تأمین نیروی کار موردنیاز خود به این سامانه مراجعه کنند.

انتهای خبر/
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 454079
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *