امام‌جمعه خاش:

مولوی شهنوازی مدافع انقلاب اسلامی بود

27 شهريور 1403 ساعت 8:00

امام‌جمعه خاش گفت: مرحوم مولوی محمدعلی شهنوازی نسبت به انقلاب اسلامی که به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی شکل‌گرفته بوده خیلی وفادار و مشتاق و مدافع انقلاب اسلامی بود.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در گفتگو با خبرنگار «تفتان ما» در تشریح خصوصیات و خلق‌وخوی مرحوم مولوی محمدعلی شهنوازی بیان کرد: مولوی شهنوازی از مسن‌ترین روحانیون و مولوی‌های شهرستان خاش بود و جزء اولین کسانی بود که حافظ کل قرآن کریم شد و همیشه از وی به‌عنوان مولوی حافظ یاد می‌شد.
 
 امام‌جمعه خاش تصریح کرد: مولوی حافظ در طول دورانی که مدرس حوزه علمیه بود، نقش مؤثری را در گسترش معارف قرآنی در شهرستان داشته و شهید عبدالواحد ریگی یکی از شاگردان مرحوم بود.
 
 دهقان خاطرنشان کرد: مولوی حافظ دوران طاغوت را هم تجربه کرده و متوجه محدودیت‌ها و ظلم‌های رژیم پهلوی به منطقه بود ازاین‌جهت نسبت به انقلاب اسلامی که به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت خیلی وفادار بود و مشتاق و مدافع انقلاب اسلامی بود.
 
 وی افزود: مولوی شهنوازی در کنار اینکه یک چهره مردمی و مدافع حقوق جامعه و مردم بود تعامل و ارتباط خوبی با شیعه و اهل‌سنت داشت و در تشییع پیکرش شاهد بودیم که جمعیت زیادی از شیعه و اهل‌سنت حضور داشتند.
 
 امام‌جمعه خاش عنوان کرد: مولوی شهنوازی به‌خاطر نگرشی که نسبت به انقلاب داشت و مدافع مردم هم بود از وی یک چهره خیرخواه وحدت اندیش و ترغیبی ساخته شده بود که همواره به دنبال تقریب مذاهب و مدافع انقلاب و شهدا بود.
 
 وی اذعان کرد: مولوی شهنوازی محب اهل‌بیت بودند و در مجلس و محفلی نبود که به حدیث و روایتی در شرح و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س)، علی ابن ابی‌طالب و حسنین (ع) نداشته باشند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: همیشه توصیه‌اش به همه درود و صلوات بود و می‌گفت من در روز ۴۰۰ مرتبه صلوات و دورود بر محمد و آل محمد می‌فرستم و این عشق و محبتش واجب شد که امروز باتوجه‌به اینکه خودش چهره ترغیبی و وحدتی بود در این سالروز خجسته میلاد رسول‌الله و امام جعفر صادق علیه‌السلام چشم از جهان گشود و ان‌شاءالله خداوند تبارک‌وتعالی روحش را با پیغمبر (ص) محشور کند.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 454319

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/454319/مولوی-شهنوازی-مدافع-انقلاب-اسلامی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir