مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان خبر داد:

امدادرسانی به ۶ هزار و ۵۳۴ حادثه‌دیده

28 شهريور 1403 ساعت 9:20

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های هلال‌احمر این استان در سال جاری به ۶ هزار و ۵۳۴ آسیب‌دیده حوادث در این استان امدادرسانی کردند.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، محمدمهدی سجادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: نیروهای هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در این مدت به ۳۱۸ حادثه دریایی، جوی، ترافیکی، شهری، زلزله و کوهستان با ۲۸۳ دستگاه خودرو امدادرسانی کردند.

 وی افزود: ۷۲۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در قالب سه هزار و ۳۶۷ داوطلب در این مدت به طور شبانه‌روزی به خدمت‌دهی پرداختند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات در حوادث و سوانح تداعی‌گر زیباترین نوع خدمات عام‌المنفعه و بشردوستانه است.

 وی تأکید کرد: تمامی پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در این استان برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان آمادگی کامل دارند و شماره ۱۱۲ "ندای امداد" نیز به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم استانی‌ها و هم‌وطنان عزیز است.

 سجادی خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور ارائه خدمات در مواقع اضطرار و نیاز علاوه بر پایگاه‌های امداد جاده‌ای، پایگاه‌های امداد هوایی، کوهستان، ساحلی و امداد دریایی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

 وی گفت: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور هم‌زمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گردوغبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضاً تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری‌شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه‌گاه تمام‌نمای طبیعتی متمایز است طور یکه دریاچه هامون، آتشفشان نیمه‌خاموش تفتان، آب‌های نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه بلوچستان، مزارع وسیع زیر کشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcjtvevouqea8z.fsfu.html
 


کد مطلب: 454322

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/454322/امدادرسانی-۶-هزار-۵۳۴-حادثه-دیده

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir