امام‌جمعه اهل‌سنت خاش:

شهید نصرالله خود یک مکتب تعالی‌بخش برای امت اسلام بود

10 مهر 1403 ساعت 8:27

امام‌جمعه اهل‌سنت خاش گفت: شهید نصرالله خود مکتبی تعالی‌بخش برای امت اسلام بود که تا ابد ادامه خواهد یافت.


مولوی عبدالستار حسین زهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از هم‌رزمان وی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و محکوم‌کردن این حادثه تلخ بیان کرد: شهادت رمز پیروزی و تثبیت و بقای نام‌آوری عظما و بزرگان در طول تاریخ بشریت بوده است که با خون رنگین خود مشق آزادگی و شهامت را برای آیندگان دیکته می‌کنند.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت خاش ادامه داد: تلاش مثال‌زدنی شهید سید حسن نصرالله برای قدرت‌یافتن و اعتلای این ساختار بزرگ مقاومت در لبنان برای کل قرن معاصر کفایت می‌کند و مکتب حزب‌الله، به‌عنوان بزرگ‌ترین آرمان و مکتب فکری جنبش اسلامی برای همیشه در قلب لبنان و آیندگانش، متجلی و پدیدار می‌گردد. بدین مضمون، نصرالله نه یک فرد، بلکه یک مکتب و مرامِ تعالی‌بخش برای آزادگان محسوب شده و برای همیشه تواتر و تسلسل می‌یابد.
 
مولوی حسین زهی عنوان کرد: مایهٔ تأسف است حال این مدیریت خالی از عدالت جهانی که در مقابل چشم تمامی جهانیان اعم از بیدار و خفته شبکهٔ نحس و سراسر سرطان صهیونیسم، خون آشامی و در خون غلتیدن مردمان مظلوم و بی‌گناه چندین کشور منطقه را در بساط حیات نجاست گونهٔ خود توجیه کرده و بدین شکل ادبیات عظیم انسانی را در نابودی آزادگان و عدالت‌خواهان معنا کرده است.
 
وی افزود: سید حسن نصرالله برای رسیدن به اهداف متعالی جان خود افاقه نموده است تا با تقدیم جان شیرین خود نفحات ماندگاری حیات انسانی و تظلم‌خواهی مظلومان دنیا را به مشام جهان برساند سید مقاومت ۳۲ سال از عمر خود را صرف مبارزه با ظلم و آزادی مظلومان از چنگال ستمگران کرد و بدون تردید راه سید حسن نصرالله ادامه خواهد داشت و تمامی آزادی‌خواهان به انتقام‌خواهی خون شهید بر می‌خیزند.
 
مولوی حسین زهی خاطرنشان کرد: قطعاً با ریختن خون این شهید والامقام، چهره خبیث و جنایت‌کار رژیم جعلی به سیل نابودی و فنا هدایت گشته و دگربار سرو رعنا مقاومت و ایثار با حصول ثمرات خود حسرت و کرب عظیم بی‌وجدانان تاریخ را رقم خواهد زد و رژیمی که بر پایهٔ ظلم و آدم‌کشی بنا شده نابود می‌گردد.
 
وی تصریح کرد: شهادت سید حسن نصرالله روال روبه‌زوال رژیم صهیونیستی را تسهیل خواهد کرد و همان‌طور که فرعون با کشتن فرزندان معصوم نابودی خود را تسهیل کرد، رژیم صهیونیستی هم به دست موسای زمان نابود خواهد شد و تمامی مظلومانی که از ظلم و ستم این رژیم خونخوار به ستوه آمده‌اند رهایی می‌یابند.


کد مطلب: 454373

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/454373/شهید-نصرالله-خود-یک-مکتب-تعالی-بخش-امت-اسلام

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir