بهره‌برداری از 3 مرکز درمانی شبانه‌روزی در هیرمند

24 آذر 1394 ساعت 9:11

فرماندار هیرمند گفت: به منظور افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، سه مرکز درمانگاهی به صورت شبانه‌روزی برای روستاییان به بهره‌برداری رسید.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان  تفتان ما، از زاهدان، محمدعلی پیری ظهر امروز در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی هیرمند، اظهار کرد: با توجه به اینکه 95 درصد جمعیت شهرستان هیرمند در روستاها زندگی می‌کنند، برنامه‌ریزی برای دستیابی به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب و به موقع برای این قشر ضروری است.
فرماندار هیرمند افزود: با شیوع بیماری آنفولانزا از نوع A در سیستان و بلوچستان، نگرانی‌ها در بین مردم افزایش یافته و این امر سبب مراجعه زیاد آنها به مراکز بهداشتی و درمانی شده است.
این مسئول ادامه داد: به منظور افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، سه مرکز درمانگاهی به صورت شبانه‌روزی برای روستاییان به بهره‌برداری رسید.
وی بیان کرد: با توجه به تعرفه‌های بالایی که در بیمارستان‌ها وجود دارد، یک مرکز درمانی در شهر دوست‌محمد  و دو مرکز درمانی در روستای شندول و پوکک حاجی حیدر در حال خدمات رسانی به صورت شبانه‌روزی و با هزینه مناسب به روستاییان است.
پیری گفت: خدمات درمانی سرپایی روستاییان در این درمانگاه‌ها توسط پزشک خانواده انجام می‌شود و در صورت نیاز بیمار به بیمارستان انتقال خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند نیز بیان کرد: با توجه به قراردادهایی که بین داروخانه‌ها و دفترچه‌های بیمه روستایی منعقد شده است هزینه دارو به قیمت بسیار مناسب به بیماران تحویل می‌شود.
عبادتی افزود: درمانگاه شبانه‌روزی شهید مدرس از امروز به طور شبانه‌روزی طرح پزشک خانواده را اجرا خواهد کرد.
وی گفت: در شهرستان هیرمند 10 درمانگاه و 64 خانه بهداشت و 20 پزشک مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.
انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 422333

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/422333/بهره-برداری-3-مرکز-درمانی-شبانه-روزی-هیرمند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir