به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان
تفتان ما، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، غلامعلی گنجعلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع برند در موفقیت شرکتهای تولیدی و خدماتی و نقش آن در افزایش سهم بازار بهویژه در عرصههای بینالمللی و با هدف افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی در ایجاد برندهای قدرتمند ملی، سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی در حوزه سیاستگذاری، توسعه و ترویج برند در کشور (به استناد مصوبه هیئت دولت) در نظر دارد تا نسبت به انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی در سالجاری (سال1394) اقدام کنند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: اهداف سازمان توسعه تجارت ایران در این اقدام حمایت از ایجاد و توسعه برندهای ملی، گسترش فرهنگ برندسازی و مدیریت برند در بنگاهها بویژه در بازارهای صادراتی است.
این مسئول گفت: برندهای متعددی در استان از گذشته تاکنون ثبت شده و وجود دارد و بیشک آنچه که یک برند را ارزشمند میکند جایگاه آن در ذهن مشتریان و میزان ارتباط مثبت مصرفکنندگان با این برندهها است.
گنجعلی اضافه کرد: قدمت یک برند به تنهایی نمیتواند نمایانگر قدرت آن برند باشد، کما اینکه کم سن بودن یک برند نیز نمیتواند دلیلی بر جایگاه پایین آن باشد.
وی گفت: برندها مسیر تولد تا بلوغ خود را در دورههای زمانی غیرقابل پیشبینی طی میکنند، برخی چند 10 سال و برخی تنها چند سال زمان نیاز دارند تا به شکوفایی رسیده و به اوج برسند.
گنجعلی تصریح کرد: آنچه که برای صاحبان برند ارزشمند است آگاهی از جایگاه واقعی برندشان در مقایسه با رقبای داخلی است، چرا که شناسایی وضع موجود یک برند و جایگاه فعلی آن، پیش نیاز هرگونه برنامهریزی و تصمیمگیری در خصوص استراتژیهای بعدی بازاریابی و برندسازی خواهد بود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در ادامه گفت: با توجه به برگزاری جشنواره معرفی برندهای برتر ایران که به زودی در تهران برگزار میشود، 10 شرکت تولیدی و صادراتگرای استان به این جشنواره معرفی شدهاند.
انتهای پیام/