۰

پیش‌بینی برنامه‌های مدون برای حذف مالاریا/«‌حاشیه شهرها» اولویت وزارت بهداشت در ‌طرح تحول سلامت است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: پیرو برنامه تحول سلامت، توجه به حاشیه‌نشینی و ارتقای سلامت افراد در حاشیه شهرها از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت است.
پیش‌بینی برنامه‌های مدون برای حذف مالاریا/«‌حاشیه شهرها» اولویت وزارت بهداشت در ‌طرح تحول سلامت است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهد‌ان، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت به همراه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهد‌ان از مراکز در مانی چابهار بازدید کردند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در این بازدید اظهار داشت:‌‌ توجه به حاشیه شهرها اولویت وزارت بهداشت در برنامه طرح تحول سلامت است.
دکتر گویا ضمن ارزیابی وضعیت بیماری‌ها و همچنین طرح تحول سلامت در حاشیه شهرهای کنارک و چابهار، سیاست‌گذاری‌های اجرایی کاهش بیماری‌های واگیر را مورد تاکید قرار داد و برنامه حذف مالاریا در کشور و آخرین وضعیت مالاریا را با توجه به ورود خروج اتباع بیگانه به داخل استان مورد بررسی قرار داد.
 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر کشور گفت، پیرو برنامه تحول سلامت توجه به حاشیه‌نشینی و ارتقای سلامت افراد در حاشیه شهرها از مهم‌ترین برنامه‌هاست. 
وی همچنین از پیش‌بینی برنامه‌های مدون حذف مالاریا در سطح وزارت بهداشت خبر داد و افزود: هر چند در زمینه کنترل مالاریا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق عمل شده ‌ولی باید مراقب نقاط مرزی استان و ورود و خروج اتباع بیگانه به استان باشیم.
دکتر گویا همچنین ‌طرح واکسیناسیون ‌دو شهر کنارک و چابهار را بررسی کرد و با ابراز رضایت از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مقابله با بیماری‌های واگیر ‌تجلیل کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 425030
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *