نیویورک تایمز: جوانان ایرانی بیشتر به برندهای آمریکایی علاقه دارند تا ایرانی!/ جعل برندهای مشهور آمریکایی مانند مکدونالد به مش‌دونالد

8 بهمن 1394 ساعت 10:05

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با پژوهشی برروی ظرفیت اقتصادی بازارهای ایران و استقبال ایرانی ها از برندهای آمریکایی، به این نتیجه رسیده است که به علت وجود جمعیت جوان در ایران، تمایل بیشتری نسبت به خرید برندهای آمریکایی مانند اپل و سیگار غربی وجود دارد.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سناباد نیوز، خبرگزاری نیویورک تایمز به عنوان مرجع اصلی مطبوعاتی سیاست‌های آمریکا در مقاله‌ای با عنوان «رفع تحریم‌ها و حرکت غرب به سوی تجارت با ایران» به ظرفیت‌های بالای اقتصادی ایران پس از رفع تحریم‌ها پرداخته است.
صنعت هوایی ایران، به علت حدود دو دهه تحریم از جمله تحریم بانکی و تحریم عدم فروش قطعات هواپیمایی، دارای خلاءها و نیازهای فراوانی است. از این جمله خلاءها وجود هواپیماهایی با عمر بیش از 25 سال است؛ هواپیماهایی که اجازه پرواز در خطوط بین‌الملی را ندارند.
براساس این نوع نیازها وزیر راه و شهرسازی ایران با مقامات ایرباس مذاکراتی داشته‌اند؛ آقای آخوندی خواستار خرید 114 هواپیمای مدل سوپرجامبو با ظرفیت 100 تا 555 صندلی از این شرکت شده است.
درپی این مذاکرات سخنگو ایرباس اعلام کرد: «اگرچه ایران بطور شفاف خواستار خریداری ایرباس های جدید شده است، اما ما تابع قوانین بین‌الملل هستیم».
این روزنامه آمریکایی با پژوهشی برروی ظرفیت اقتصادی بازارهای ایران و استقبال ایرانی ها از برندهای آمریکایی، به این نتیجه رسیده است که به علت وجود جمعیت جوان در ایران، تمایل بیشتری نسبت به خرید برندهای آمریکایی مانند اپل و سیگار غربی وجود دارد. این تمایل، در جعل برندهای مشهور رستوران‌های آمریکایی مانند مکدونالد به مشدونالد نیز نمایان است.
در زمینه ماشین آلات سنگین نیز شرکت خودروسازی Damler در هفته گذشته با شرکت های خودروسازی ایرانی مانند خودرو دیزل و گروه خودرو سازی ماموت، توافقاتی داشته است، اما علی رغم اعلام تمایل فراوان دو غول خودروسازی آمریکا برای حضور در بازارهای ایران، هنوز اجازه حضور در ایران توسط آمریکا به آنها داده نشده است.
در این بین، اکثر بانک‌های غربی منتظر رفع تحریم‌های بانکی ایران هستند، اما وزارت خزانه‌داری آمریکا با برچسب «حمایت از تروریست» توسط ایران، این تحریم ها را همچنان پابرجا نگه داشته است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425647

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/425647/نیویورک-تایمز-جوانان-ایرانی-بیشتر-برندهای-آمریکایی-علاقه-جعل-مشهور-مانند-مکدونالد-مش-دونالد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir