بازار موبایل ایران در حصار تبلیغات هنگفت چینی‌ها/ مدیرعامل جی ال ایکس: برجام باید رضایت تولیدکننده داخلی را در عرصه رقابت فراهم کند

11 بهمن 1394 ساعت 8:41

در حالی پسابرجام خیز بلند شرکت‌های چینی در بازار ایران را با هزینه های هنگفت تبلیغاتی به دنبال دارد که مدیر عامل تولید کننده موبایل ایرانی فقط 10 درصد بازار موبایل را در اختیار تولید کنندگان داخلی می داند و معتقد است تنها محور ارتباط تجاری با چین باید بر اساس ورود تکنولوژی باشد.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از «رازق»، علیرغم رفت‌وآمدهای هیأت‌های تجاری متعدد اروپایی و بعضاً‌ آمریکایی بازار موبایل ایران همچنان شاهد رقابت‌ شرکت‌های چینی است.
ژولیانگ، مدیر موبایل یکی از این شرکت‌های چینی درباره ورود دوباره و جدی به بازار موبایل ایران با بیان اینکه حدود 3 ماه پیش درخواست افزایش نمایندگی در ایران را به یک شرکت ایرانی ارائه دادیم.گفت: رئیس جمهور چین نخستین رئیس جمهوری است که پس از رفع تحریم‌ها به ایران سفر کرد و همین موضوع روابط تجاری ایران و چین را بیش از پیش توسعه خواهد داد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بازار ایران پس از رفع تحریم‌ها رشد قابل توجهی داشته باشد و قدرت خرید مردم افزایش یابد، گفت: 3 میلیون دلار بودجه تبلیغات در سال آینده برای ایران اختصاص داده‌ایم که امیدواریم با فروش محصولات در ایران هزینه تبلیغات 3 میلیون دلاری به دست آید.
مدیر عامل جی ال ایکس: 10 درصد بازار داخلی را در دست داریم
حمید سعیدیدر گفت وگو با خبرنگار «رازق»، در تشریح کارنامه این شرکت در بستر اقتصاد کشور،  اظهار کرد: شرکت ارتباط همراه گویا اروند (جی ال ایکس ) از سال ۱۳۸۶در بستر اقتصاد کشور در محور تولید گوشی همراه شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با تاکید بر اینکه محور اصلی و هدف نهایی ما بومی سازی خدمات تلفن همراه در داخل کشور است   ابراز کرد: گام های خوبی در این راستا تاکنون برداشته شده است.
مدیر عامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند تولید کننده محصولات جی ال ایکس با اشاره به اینکه افق نگاه ما در تولید تلفن همراه در بستر ی با ساختار بومی سازی شده، صادرات گوشی همراه ایرانی به دنیا و بازار منطقه و جهان است با اعلام این خبر که اکنون ۱۰درصد بازار داخلی را در دست داریم، خاطر نشان کرد: مسیر رشد، ترقی و پیشرفت در حوزه تولید گوشی های همراه را ادامه خواهیم داد.
سعیدی با اشاره به وضعیت تولید داخلی در شاخه تولید گوشی های همراه و حضور مقامات چینی در ایران، اظهار کرد: ایران از ساختاری مناسب در شاخه های تجاری و بازرگانی برای کشور های بزرگ دنیا که جایگاه خاصی در حوزه اقتصادی دارند به شمار می رود.
وی در واکنش به جریان تقویت و توسعه ارتباط تجاری و بازرگانی چین با ایران،  نخست با تاکید بر اینکه ارتباط ایران با چین هم خبری خوش و هم جنبه های منفی خواهد داشت، تصریح کرد: این اقدام مهم باید با دیدکارشناسی و بررسی تمامی جوانب صورت گیرد و باید در راستای توسعه روابط بازرگانی و تجاری طوری قدم برداشت که تولید ملی دچار ضربه و آسیب نشود.
تنها محور ارتباط تجاری با چین  باید بر اساس ورود تکنولوژی باشد
مدیر عامل جی ال ایکس با اشاره به اینکه تنها محور ارتباط وسیع تجاری و اقتصادی با کشور چین  باید بر اساس ورود تکنولوژی به داخل کشور باشد، اضافه کرد: توسعه روابط بین کشورمان با چین که قطب دوم اقتصاد جهان است نباید ایران را به بازار مصرف کالاهای چینی تبدیل کند.
نباید بازار ایران از تولیدات چینی اشباع شود
سعیدی با بیان اینکه ارتباط با چین نباید بازار مصرف داخلی را از تولیدات چینی اشباع کند بلکه این روابط باید بر پایه ورود تکنولوژی به ویژه در بحث فناوری های تلفن همراه انجام شود، ابراز کرد: اگر کالاهای خارجی از قبیل تولیدات چینی وارد بازار شود در کنار اینکه تولید ملی در حاشیه قرار می گیرد رقابت تولید کنندگان داخلی با این کالاها بسیار سخت می شود.
وی با بیان اینکه ارتباط تجاری و بازرگانی با چین باید خط انتقال تکنولوژی در شاخه های مختلف به خصوص فناوری گوشی های همراه به داخل کشور در قالب آموزش و امور دانشگاهی باشد، اظهار کرد: این ارتباط نباید به حاشیه کشیده شود که بازار در تیررس کالاهای چینی به خصوص تولیدات چینی در صنف گوشی همراه شود.
برجام باید رضایت تولیدکننده داخلی را در عرصه رقابت فراهم کند
مدیرعامل جی ال ایکس در تشریح پیامدهای برجام در بدنه اقتصاد کشور به خصوص بازار گوشی های همراه، تصریح کرد: برجام می تواند اقتصاد کشور را جان تازه ای ببخشد و پیامد های خاص اقتصادی دارد اما در صنف ما باید رضایت تولید کننده را در عرصه رقابت بیشتر کند.
واردات چینی ضربه ای مهلک بر تولید داخلی!
وی اضافه کرد: باید به واردات به ویژه کالاهایی که در صنف ما با برند چینی وارد می شود توجه داشت زیرا به تولید داخل ضربه می زند.
سعیدی با تاکید براینکه شرکت های تجاری خارجی ایران را بستری مناسب برای اقتصاد خود می بینند، اضافه کرد: آن ها وقتی وارد کشور شوند با سرمایه قوی می آیند و تبلیغات پر رنگی را انجام می دهند که این جریان برای تولید کنندگان داخلی پیامد های منفی به همراه دارد و باید این جریان درست و کارشناسی صورت بگیرد.
تکیه اصلی اقتصاد مقاومتی تولید ملی است
مدیرعامل جی ال ایکس با بیان اینکه کفه حمایت از تولید ملی در راستای اجرای برجام به واسطه ارتباط تجاری و بازرگانی با کشور های بزرگ و شرکت های صاحب نام دنیا باید سنگین باشد و منافع ملی در نظر گرفته شود، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی هم نباید فراموش نشود زیرا تکیه اصلی اقتصاد مقاومتی  تولید ملی است.
گوشی های چینی در داخل ایران با کیفیت بسیار بهتر تولید می شود
وی با تاکید براینکه تولید گوشی همراه در داخل کشور از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارد و تولیدات ما قابل رقابت با برند های معتبر خارجی به ویژه موبایل های چینی است،  ابراز کرد: همان چیزی که آن ها تولید می کنند در داخل ایران هم شاید با کیفیت بسیار بهتر تولید می شود و تنها تفاوت در نام برند ها و ساختار آن هاست.
قیمت بیشتر گوشی های ایرانی دست حمایت دولت را می طلبد
سعیدی با  اشاره به اینکه تنها تولید ما در بحث گوشی همراه از لحاظ قیمت بابرند های خارجی قابل رقابت نیست، اظهار کرد: تولید کنندگان داخلی با حمایت های دولت باید تشویق شوند و انگیزه لازم را برای رقابت با سرعت بالا با رقبای خارجی پیدا کنند.
مدیرعامل جی ال ایکس در تشریح ساختار خریداران بازار داخلی به خصوص در حوزه گوشی همراه، تصریح کرد: مردم دوست دارند کالاهایی را خریداری کنند که خدمات پس از فروش با کیفیت از فروشندگان دریافت کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425867

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/425867/بازار-موبایل-ایران-حصار-تبلیغات-هنگفت-چینی-ها-مدیرعامل-جی-ال-ایکس-برجام-باید-رضایت-تولیدکننده-داخلی-عرصه-رقابت-فراهم-کند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir