با وجود ممنوعیت به کارگیری اسامی بیگانه در تبلیغات محیطی، اسامی خارجی بسیاری در تبلیغات محیطی و تابلوی فروشگاه ها دیده می شود
به گزارش سرویس اجتماعي تفتان ما، با وجود ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در تبلیغات محیطی، اسامی خارجی بسیاری در تبلیغات محیطی و تابلوی فروشگاه ها دیده می شود.
طبق ماده سوم از قانون تبلیغات محیطی؛ تبلیغ کالا و خدمات داخلی با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی باید با نام ایرانی و مطابق بر قانون " ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه" و آیین نامه اجرایی آن باشد.
همچنین طبق تبصره 1. تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارند در بزرگراه ها، تابلوهای بزرگ شهری، پل های عابر پیاده، تابلوهای الکترونیکی، فرودگاه ها، پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس و قطار شهری و بین شهری، ورزشگاه ها، نمایشگاه ها، بوستان ها، مجتمع های فرهنگی و هنری، فرهنگسراها، کتابخانه ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مبادی ورودی شهرها، میادین بزرگ و نقاط پر تردد ممنوع است.