به گزارش سرویس اقتصادي
تفتان ما، مصطفی احمدی در گفت وگو با خبرنگار
«رازق» در مورد وضعیت بازار خشکبار و آجیل در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: رکود اقتصادی بر فضای اصناف کشور حاکم شده است و همه اصناف به یک نوع تحت شعاع آسیب های رکود اقتصادی قرار دارند.
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: ساختار بازار خشکبار و آجیل با اصناف دیگر فرق دارد و تفاوت آن در ماه های سال است.
رییس اتحادیه خشکبار و آجیل با تاکید براینکه بازار خشکبار و آجیل از برج های ۱۰و ۱۱دی و بهمن ماه به بعد در سال شروع می شود، اضافه کرد: غیر از این چند ماه در تمامی سال بازار داغی در صنف آجیل و خشکبار نداریم.
احمدی با اشاره به اینکه بازار خشکبار و آجیل در سال ۹۴کساد بود، ابراز کرد: امسال بی رونقی گریبان بازار خشکبار و آجیل را گرفته بود و فعالان این اتحادیه با مشکلات اقتصادی مواجه بودند.
وی با بیان اینکه مردم در آستانه شب عید و تعطیلات نوروز در مورد قیمت اقلام مورد نیاز خود که اقلام اصلی بازار شب عید مانند آجیل و خشکبار به حساب می آید دغدغه دارند، اظهار کرد: پیش بینی می شود قیمت آجیل و خشکبار در شب عید افزایش نداشته باشد.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید براینکه تولید آجیل و خشکبار امسال در قیاس با سال های گذشته ۲۰درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: حوزه تولید خشکبار و آجیل بر خلاف حوزه توزیع و بازار اقتصادی آن رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر از میزان مصرف مردم در انبار ها آجیل و خشکبار ذخیره سازی شده است و مشکل تامین نیاز مردم در این زمینه را نداریم، اضافه کرد: بازار شب عید پر است و مشکلی در بحث میزان مصرف نداریم ولی قدرت خرید مردم تحلیل یافته است و این موضوع از مسایل مهم در کسادی بازار خشکبار و اجیل است.
رییس اتحادیه خشکبار و آجیل در معرفی استان های تامین کننده بازار خشکبار و آجیل با بیان اینکه استان های کرمان، خراسان جنوبی و آذربایجان از محور های اصلی تولید خشکبار و آجیل در کشور می باشند، ابراز کرد: استان فارس هم در فهرست استان های تامین کننده بازار خشکبار و آجیل به حساب می آید.
احمدی با بیان این نکته که تولید خشکبار متاسفانه با افزایش میزان درآمد رشد اقتصادی بازار این صنف همراه نیست، اظهار کرد: بی رونقی و رکود و عدم رشد درآمد در بازار خشکبار و آجیل گریبان فعالان این صنف را گرفته است.
انتهای پیام/