آغاز به کار رشته تخصصی تبلیغ با ۱۰۹ طلبه

25 اسفند 1394 ساعت 10:56

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: امروز تراز علمی جامعه نسبت به گذشته متفاوت شده و اگر روحانیت رشد علمی نداشته باشد، تأثیر کمی در جامعه خواهد گذاشت و رعایت تقوا و اخلاص از جمله نکات کلیدی برای موفقیت طلاب است.


به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در آیین افتتاح رشته تخصصی تبلیغ ویژه طلاب سطح دو و سه و ائمه جماعات مساجد استان تهران، گفت: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که دانش‌های بشری در حال رشد و گسترش است و تراز علمی جامعه با گذشته متفاوت شده است. امروز دانشجو در اقصی نقاط کشور و روستاها بسیار بوده و این مسئله در تهران قوت بیش‌تری دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تراز علمی جامعه بالا رفته است، اگر روحانیت رشد علمی نداشته باشد، تأثیر کمی در جامعه خواهد گذاشت. متأسفانه برخی افراد برای تنوع سخنرانی می‌کنند، لذا برای داشتن جذابیت از بدعت استفاده می‌کنند که این گونه بدعت‌گذاری باعث افزایش کمالات دینی نمی‌شود.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما باید دین را آن‌گونه که هست، بیان کنیم و حق کتمان آیات الهی را نداریم. همچنین ما موظفیم دین را آن‌گونه که به ما عرضه شده، بیان کنیم و لازم است طلاب و روحانیون یک دوره تفسیر قرآن را فرا بگیرند.
وی تصریح کرد: یک زمانی مدل آموزشی دانشگاه‌های عربستان را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که 50 درصد مباحث آموزشی آنها، مباحث قرآنی است، از این رو به اعتقاد بنده، نظام آموزشی حوزه‌های علمیه باید تغییر پیدا کند.
نبوی، با اشاره به گسترش وسایل ارتباط جمعی یادآور شد: باید برای ائمه جماعات شرایطی فراهم شود که وسایل ارتباط جمعی را استفاده کرده و شیوه‌های کار با آن را آموزش ببینند و لازم است ائمه جماعات در مساجد، شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند و از این طریق با سایر ائمه جماعات در ارتباط باشند.
وی در ادامه رعایت نکته را از جمله عوامل موفقیت مبلغان برشمرد و تصریح کرد: نخست آنکه مبلغان باید دارای تقوای الهی و اخلاص باشند؛ گاهی مشاهده می‌شود که مبلغی توانمندی زیادی در سخنوری ندارد و زمانی که مسئله‌ای را نمی‌داند خیلی راحت بیان می‌کند که پاسخ آن را بعداً برای مردم خواهد آورد که در واقع تقوا و اخلاص او موجب تأثیرگذاری در مخاطبان می‌شود.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: دنیایی بودن روحانی در هر بُعدی فوق‌العاده اثر منفی دارد؛ گاهی من از دین مردم حرف می‌زنم که زندگی‌ام بگذرد و گاهی اوقات زندگی می‌کنم برای اینکه درد دین را به مردم منتقل کنم. این دو با هم متفاوت است.
وی ابراز داشت: بر اساس این سخن که آمده است «الدنیا داءالدّین و العالِم طبیب الدین»؛ پول همان مرض دین است و شخص عالم می‌رود که این مرض را درمان کند، حال اگر فردی که طبیب است، خودش مشکل داشته باشد، نمی‌تواند مردم را درمان کند.
به گزارش فارس، رشته تخصصی تبلیغ ویژه طلاب سطح دو، سه و ائمه جماعات استان تهران از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با همکاری معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌ علمیه قم، با حضور 109 طلبه برادر به تفکیک 33 نفر طلاب سطح سه و 76 نفر از میان طلاب سطح دو، کار خود را آغاز کرد که طلاب گرامی در طول سه سال، معادل 6 ترم تحصیلی به تحصیل در این رشته می‌پردازند.
انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 429363

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/429363/آغاز-کار-رشته-تخصصی-تبلیغ-۱۰۹-طلبه

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir