به گزارش سرویس ورزشي
تفتان ما، به طور کلی صداوسیما مواضع عجیبی دارد که گویا رکن اصلی اتخاذ آنها، حساب باز کردن روی بیخبری مخاطب است! مثلا دوستان مدعی شدهاند از ناحیه تبلیغاتی که برای دو سامانه پیامکی 9090 و 3090 انجام دادهاند، در مجموع 57میلیارد تومان به تیم ملی، پرسپولیس و استقلال منفعت رساندهاند.
در اینکه پوشش تلویزیونی مسابقات نقش مهمی در جذب اسپانسرها به سمت فوتبال دارد تردیدی نیست، اما کاش صداوسیما توضیح بدهد که خودش از قبال پخش آگهیهای مفصل و طولانیمدت مربوط به همین دو سامانه پیامکی چقدر درآمد دارد؟ آیا باید باور کنیم دوستان فقط به خاطر تامین منافع فوتبال برای 9090 کلیپ میسازند و پخش میکنند و یا چندین مجری سرشناس و قدیمی را با تایم طولانی در اختیار معرفی و تبلیغ 3090 قرار میدهند؟
کاش حالا که قرار به شفافسازی است و مدیران تلویزیون به همین راحتی اعداد قرار گرفته در اختیار فوتبال را افشا میکنند، از انتشار درآمدهای خودشان دستکم از ناحیه همین دو سامانه پیامکی هم پرهیز نمیکردند. حالا بگذریم از بحث کهنه درآمدهای مربوط به آگهیهای قبل و بعد از مسابقات زنده و برنامههایی مثل نود و باز بگذریم از هزینه گزافی که در صورت عدم پخش فوتبال، باید صرف تولید برنامههای جایگزین میشد. آیا شفافسازی خوب است، فقط برای دیگران؟!
انتهای پیام/ راه دانا