۰
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال خاش:

حفظ وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند‏/ درج عنوان "ويژه اهل سنت" در كتب درسي سبب تقويت مسائل اعتقادي مي شود

امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش گفت: حفظ وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و دشمنان از اين وحدت هراس دارند.
حفظ وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند‏/ درج عنوان "ويژه اهل سنت" در كتب درسي سبب تقويت مسائل اعتقادي مي شود
مولوي يونس هاشمزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: چندين سال است كه كتب اهل سنت در مدارس سطح كشور توزيع مي شود و اين منابع در واقع دلگرمي و ضرورتي جهت توجه دولت به جامعه اهل سنت است.
وي با بيان اينكه نبايد اين عنوان ها از كتب درسي حذف شود، تصريح كرد: ارزش قائل شدن و اهميت دادن به هويت قومي جزء لاينفك هوي ملي است و سبب تقويت وحدت و اتحاد هرچه بيشتر مي شود.
مولوي هاشمزهي بيان كرد: نبايد با حذف عنوان اهل سنت از كتب درسي زمينه تنش و تخريب وحدت را فراهم كنيم چرا كه اهل سنت و تشيع ساليان بسيار زيادي است كه با وحدت و اتحاد در كنار يكديگر زندگي مي كنند.
وي با بيان اينكه درج عنوان ويژه اهل سنت در كتب درسي سبب تقويت مسائل اعتقادي مي شود، كفت: امروز با وجود مشکلاتی که در جهان داریم باید وحدت را حفظ کنیم و این وحدت به معنای واقعی باشد.
مولوي هاشمزهي اذعان كرد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر باشند تا دشمن سوء استفاده نکند و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنیم و متفرق نشویم.
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش اظهار كرد: وزارت آموزش و پرورش بايد جلوي اين اقدام را بگيرد چرا كه اين اقدام سبب تفرقه و نگرانی مردم می شود و مردم اين دو مذهب سالیان متمادی در کنار هم با وحدت و محبت زندگی مسالمت آمیز مثال زدنی و الگویی داشته و در غم و خوشی یکدیگر شریک بوده و هستند.
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 450159
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *