جشن نیکوکاری خیر نیک اندیش/

پنج مدرسه خیرساز در روستاهای شهرستان خاش کلنگ زنی شد

13 مرداد 1396 ساعت 9:34

با حضور یک بانوی خیر مدرسه ساز ساکن تهران، مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم خاش در مجلس، فرماندار و مقامات استانی و محلی کلنگ ساخت چهار مدرسه 6 کلاسه و یک مدرسه سه کلاسه در روستاهای شهرستان خاش به زمین زده شد.


به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرنگار تفتان ما، این مدارس در روستاهای اکبرآباد، ناصری، میرزا آباد و نصرت آباد بخش مرکزی و دهپابید بخش نوک آباد توسط مجمع خیران مدرسه ساز با مدیریت ملیحه بنانی ساخته می شود.
ملیحه بنانی خیر مدرسه ساز به خبرنگار خبرنگار تفتان ما گفت: این مدارس با زیربنای 10 هزار متر مربع ساخته می شود.
وی افزود: ساخت این مدارس مجهز به امکانات مختلف از جمله استخر، سالن و زمین ورزشی یک سال طول می کشد.
بنانی از حضور خود در جمع کودکان محروم و نیازمند در نقاط روستایی ابراز شادمانی کرد و گفت: جای خوشحالی دارد که در این منطقه سفر کرده و برنامه ساخت چند مدرسه را دارم.
وی اظهار کرد: خدمت کردن برای خواهران خوبم و کودکان عزیز که فرزندان خودم در این منطقه هستند برایم باعث افتخار است و بر خودم می‌بالم که توانسته ام در جمع این مردم خون گرم، نجیب و با صفا حاضر باشم.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم از تلاش مجلس برای حل مشکلات آموزشی منطقه خبر داد و گفت: تصمیم داریم با روی کار آمدن و تثبیت دولت جدید برای حل مشکلات مردم محروم منطقه برنامه ریزی کنیم.
نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: تا یکسال آینده افزون بر ششصد کلاس درس جدید در استان ایجاد می شوند که نیمی از این حجم کار سهم خیران است.
فرماندار خاش گفت: دهها مدرسه این شهرستان فرسوده و با عمر 40 ساله و تخریبی هستند که در خیلی موارد در چند شیفت فعالیت دارند.
محمداکبر چاکرزهی ضرورت توجه ویژه خیران را به موضوع مدرسه سازی در نقاط شهری، روستایی و عشایری این شهرستان خواستار شد.
وی از تلاش ها و پیگیری های مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، نماینده مردم خاش در مجلس و خیران برای حل بخشی از مشکلات آموزشی فرزندان این منطقه قدردانی کرد.
فرماندار خاش با اشاره به اینکه افزون بر 200 کلاس درس در این شهرستان کمبود داریم گفت: با کار ارزشمند خیران مدرسه ساز 35 درصد از کمبود کلاس های درس رفع می ‌شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 450242

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450242/پنج-مدرسه-خیرساز-روستاهای-شهرستان-خاش-کلنگ-زنی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir