مشارکت سیمان خاش با اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان/

صعود محیط بانان جنوب شرق کشور به تفتان

20 مرداد 1396 ساعت 8:52

افزون بر 100 نفر از محیط بانان شرق کشور به قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان در شهرستان خاش صعود کردند.


به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي تفتان ما، مدیر عامل شرکت سیمان خاش گفت: با همت اداره كل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان و همكارى سيمان خاش، برنامه صعود دست جمعى به قله ٤٠٥٠ مترى تفتان به مناسبت روز محيطبان با حضور بيش از ١٠٠ نفر از محيط بانان سيستان و بلوچستان و استانهاى همجوار برگزار شد.
خسرو جامعى، مدير عامل سيمان خاش بیان كرد: برنامه دو روزه صعود دست جمعى به قله ٤٠٥٠ مترى تفتان با حضور بيش از ١٠٠ نفر از محيط بانان سراسر كشور به همت اداره كل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان و همكارى سيمان خاش برگزار شد.
وى افزود: اين برنامه از بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ ٩٦/٠٥/١٨ از محل اقامتگاه دره گل واقع در بخش تمندان از توابع شهرستان خاش آغاز گرديد و محيط بانان به سوى قله حركت و پس از يك شب استراحت در پناهگاه شماره ١ تفتان؛ در بامداد روز پنجشنبه مورخ ٩٦/٠٥/١٩ نسبت به صعود و فتح قله ٤٠٥٠ مترى تفتان اقدام نمودند.
جامعى گفت: اين برنامه كه با استقبال بى نظير محيط بانان استانهاى سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبى و كرمان همراه بود، يكى از اقدامات ارزشمند اداره كل محيط زيست استان با همكارى شركت سيمان خاش بشمار ميرود و اميد است منبعد شاهد برگزارى برنامه هاى مشابه با هدف اشاعه فرهنگ زيست محيطى در ديگر استانهاى كشور با همراهى و حمايت ساير صنايع باشيم.
نیره پورملائی مديركل اداره كل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان نیز با تاكيد بر اهميت حفاظت از محيط زيست و نقش اصلى محيطبانان در اين خصوص بعنوان ضابط خاص قوه قضاييه، از كليه حاضرين و دست اندركاران برنامه بالاخص شركت سيمان خاش تقدير و هدايايى به رسم يادبود به ايشان تقديم كرد.
وی هدف از این اقدام را آشنا کردن محیط بانان با ظرفیت های تفریحی، سیاحتی و گردشگری و نیز محیط زیست بکر و منحصربفرد تفتان برشمرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 450270

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450270/صعود-محیط-بانان-جنوب-شرق-کشور-تفتان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir