رابط نهاد نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت خاش:

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا است/ علت کودتای 28 مرداد تسلط دشمن بر دستگاه سیاسی و فرهنگی ايران بود

28 مرداد 1396 ساعت 9:02

رابط نهاد نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت شهرستان خاش گفت: اعتماد مصدق به آمریکا زمینه‌ساز کودتای ۲۸ مرداد و نفوذ در ایران بود و اين مسئله نشان مي دهد كه آمريكا هرگز قابل اعتماد نيست.


مولوي يعقوب حسين بر در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه  سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال 1332  اوج دخالت استكبار جهاني بصورت علنی در كشور ايران اسلامي بود، اظهار كرد: ملت غيور و هميشه در صحنه ايران اسلامي بايد با تمام قدرت و توان در برابر زياده خواهي هاي آمريكا و غرب ايستادگي و مقاومت كنند.
 
وي با بيان اينكه ملت ايران بايد جنايات 28 مرداد را به نسل هاي آينده منتقل كنند، تصريح كرد: بدون شك كودتاي 28 مرداد درس بزرگي براي افرادي است كه ي خواهند ماهيت غرب را بشناسند و بايد بدانند كه آمريكا و ايادي آنان نماد و سمبلي از غربگرايي هستند و هرگز نمي شود به آن ها اعتماد كرد.
 
مولوي حسين بر بيان كرد: در 28 مرداد تنها خواسته هاي مردم ملي كردن صنعت نفت، استقلال سياسي براساس احترام به جغرافيايي سياسي جهان و نيز اداره كردن كشور برطبق آراي ملت بود اما آمريكا و انگليس تحمل این خواسته دولت مصدق را نداشتند.
 
وي اذعان كرد: مهمترين دشمن نظام جمهوري اسلامي ايران در عصركنوني، آمريكا است و لذا بايد ابعاد راهبردي تعهديدات اين كشور مورد توجه و رصد كامل قرار بگيرد و جهت مقابله با آن برنامه ريزي شود.
 
رابط نهاد نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت شهرستان خاش با بيان اينكه آمريكا بايد بدانند هرگز كودتاي 28 مرداد با وجود وحدت مردم و هدايت مقام معظم رهبري در ايران تكرار نمي شود، اظهار كرد: اگر انسان به آمریکا اعتماد کند سیلی سختی خواهد خورد و لذا بايد ضمن بستن همه راه هاي نفوذ اين كشور به ايران اسلامي، هرگز به آن اعتماد نكنيم.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 450297

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450297/کودتای-۲۸-مرداد-نتیجه-اعتماد-آمریکا-علت-28-تسلط-دشمن-دستگاه-سیاسی-فرهنگی-ايران

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir