امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته؛

مسلمانان بايد همواره شكرگذار نعمات خداوند باشند/ افراد ثروتمند از عبادت و ياد خداوند غافل نشوند

28 مرداد 1396 ساعت 9:03

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: مسلمانان بايد همواره شكرگذار نعمات خداوند باشند و زمانی که در مال انسان ضرری پیش آمد باز هم از خدا راضی باشد و به اين حكمت اعتراض نکند.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوی عبدالستار حسین زهی در خطبه های نماز جمعه اين هفته شهرستان خاش با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: رعايت تقواي الهي سبب رستگاري، سعادت و خوشبختي مسامانان مي شود.
 
وي بيان كرد: در اين ماه سفر معنوي حج در پيش رو داريم كه داراي اعمال خاصي است و بايد همه اين اعمال طبق احكام دين مبين اسلام انجام شود.
 
مولوي حسين زهي با اشاره به صفات مثبت سرمایه داری، تصريح كرد: سخاوت صفتی است که بدترین دشمنان را دوست می گرداند و سبب احترام  می شود و هیچ صفت دیگری نمی تواند مانند سخاوت باشد.
 
وي با بيان اينكه فراغت مهمترين سرمايه انسان است، گفت: نبايد فراغت و بيكاري انسان را از ياد پروردگار متعال غافل كند و مانع از عبادات شود.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش با بيان اينكه تقواي الهي مهمترين اعمالي است كه يك فرد مسلمان بايد انجام دهد، افزود: تقوا يعني مال از راه حلال نه از راه تخریب جامعه به دست آمده باشد.
 
وي بيان كرد: در مال انسان نبايد اسراف، بخل و حسادت باشد و اين مال نبايد نعمت را بر خود ظاهر کند و به فرمان خدا باشد زیرا مالک همه اموال خداوند است و لذا انسان نبايد اين موارد مهم را فراموش كند.
 
مولوي حسين زهي اذعان كرد: انسان بايد خود را وکیل بداند از طرف خدا نسبت به سرمایه ای که خدا در اختیار او گذاشته مثل یک وکیل آن را اداء کند و هر آنچه را که خدا به انسان داده از خدا راضی باشد و اعتراض نکند و زمانی که در مال انسان ضرری پیش آمد باز هم از خدا راضی باشد و اعتراض نکند.
 
وي اظهار كرد: هر شخصی که مال و سرمایه ای دارد و این صفات در او وجود دارد او بهترین مال را دارد و اگر کسی این صفات در او نیست باید به فکر وجود این صفات باشد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 450298

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450298/مسلمانان-بايد-همواره-شكرگذار-نعمات-خداوند-باشند-افراد-ثروتمند-عبادت-ياد-غافل-نشوند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir