دبيرستان هاي دانشگاه شهرستان خاش زير سايه بي مهري مسئولين و خيرين هستند/ ۱۰ دانش آموز اين دبيرستان در كنكور رتبه زير ۲۱ هزار كسب كردند
مدیر دبیرستان پسرانه دانشگاه شهرستان خاش گفت: 2مرکز دخترانه و پسرانه این شهرستان پس از گذشت 9 سال از راه اندازی و فعالیت مستمر از داشتن فضای آموزشی مستقل محروم و نیازمند توجه ویژه مسئولان و خیران هستند.
نعمت اله رحیمی در گفت و گوي تفصيلي با خبرنگار
تفتان ما با اشاره به وضعيت و تحليل رتبه هاي كنكور تجربي بدون احتساب پشت کنکوری ها، اظهار كرد: در کنکور 95 تعداد دانش آموزان دبیرستان پسرانه دانشگاه خاش 36 نفر در رشته ی تجربی ثبت نام کرده و آزمون داده اند که نفر اول رتبه ی بالای پنج هزار با معدل کتبی پایه سوم 19 و 42 صدم و نفر دوم رتبه بیست و یک هزار و با معدل کتبی پایه ی سوم 18 و 56 صدم داشته و اين نشان دهنده اين است كه 77/2 درصد دانش آموزان حائز رتبه ی زیر 21 هزار شده اند.
وي ادامه داد: نفر نخست كنكور 95 فقط رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی را انتخاب کرده بود که متأسفانه پذیرفته نشده و نفر دوم با رتبه ی بالای 21 هزار در رشته ی (استثنایی) دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بسیاری از دانش آموزان، مجاز به انتخاب رشته نشده بودند.
رحيمي تصريح كرد: پس از اعلام نتایج قطعی در شهریور 95، هیچ یک از دانش آموزان آن سال تحصیلی از دبيرستان دانشگاه پسرانه خاش در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی، داروسازی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، پرستاری، هوشبری، دبیری دانشگاه فرهنگیان و حتی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشده بود.
وي با اشاره به كنكور 96 تجربي امسال دانش آموزان دبيرستان دانشگاه خاش، گفت: در کنکور 96 تعداد دانش آموزان که در رشته ی تجربی ثبت نام کرده اند 27 نفر بوده اند که در اعلام رتبه ها، محمد خاشی با رتبه ی 2 هزار و 840 و معدل کتبی 18 و 85 نفر نخست پایه سوم تجربی بوده و 10نفر زیر 21 هزار بوده اند.
مدير دبيرستان پسرانه دانشگاه شهرستان خاش خاطرنشان كرد: اگر چنانچه 77/2 درصد به 03/37 درصدی ارتقاء داشته باشيم یعنی رشد 26/34 درصد بدون احتساب پشت کنکوری ها دررتبه های دانش آموزان است و نشان دهنده اين است که در کنکور عقب گرد نداشتیم هر چند باید به عنوان مدیر ناراض باشم تا بتوانیم برنامه ریزی منسجم تری برای سال تحصیلی آتی انجام دهیم.
وي با بيان اينكه تغییر نگرش و رفتار در دانش آموزان زمان زيادي لازم است، افزود: اگر تلاش های بی دریغ و شبانه روزی معلمان اين مدرسه نبود این امر هم رقم نمی خورد و چه بسا وضعیتی نامطلوب تر از سال گذشته داشتیم زيرا اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان، ایام طلایی تابستان که جمع بندی و مرور پایه بود به کل از دست داده بودند.
رحيمي با اشاره به برخي از شايعات و جوسازي هاي دروغين در فضاي مجازي عليه اين مدرسه، گفت: برنامه ی عملیاتی سالانه مدارس بر اساس وضعیت موجود آموزشگاه، منابع و مقدورات، محدودیت ها و چالش های همان آموزشگاه تنظیم و تدوین خواهد شد و مقایسه ی این آموزشگاه و آن آموزشگاه کاملاً غیر علمی و نا معتبر است و هر چند کاملاً مايل هستم با در دست داشتن منابع، امکانات و نیروی انسانی دلسوز و متخصص و علمی و تمام وقت، بهترین استان وکشور باشیم که امری کاملاً میسر و دست یافتنی است.
وي با بيان اينكه دبيرستان هاي دانشگاه شهرستان خاش مشكلات بسيار زيادي دارد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات و معضلات دبیرستان های دانشگاه خاش (دخترانه و پسرانه) با گذشت 9 سال از راه اندازی ریشه ای و عمیق است از جمله فقدان فضای آموزشی مستقل و استاندارد و مطلوب، نداشتن خوابگاه شبانه روزی که خوابگاه بهترین فرصت و نقطه قوت مدارس است که با نظارت و کنترل بیشتر و دسترسی به موقع بسیاری از نقایص و نواقص آموزشی مرتفع خواهد شدکه در اين خصوص عزم جدی مسئولین، معتمدین، متمولین و نخبگان را می طلبد.
اين مدير دبيرستان افزد: در حال حاضر دبیرستان های دانشگاه فاقد کلاس هوشمند مناسب، کتابخانه، کارگاه کامپیوترو ردیف بودجه ای اختصاصی هستند و برنامه ی قوی و غنی مستلزم هزینه و منابع مالی قوی است که دبیرستان های دانشگاه خاش از این موهبت، بی بهره اند که باید با تلاش مضاعف و متفاوت این نقیصه را جبران كنيم.
وي تصريح كرد: بايد با همراهی، همدلی، همسویی و تشریک مساعی بتوانیم در راستای ارتقای آموزش و پرورش فراگیران فهیم و فکور که امری مستمر، تدریجی و همگانی است، سهیم باشیم.
رحيمي با بيان اينكه بايد تمامی دلسوزان، دلسوختگان، نخبگان، خیرین نیک اندیش و مسئولین و متولیان امر تعلیم و تربیت به اين دبيرستان ها كمك و ياري برسانند، اذعان كرد: دست یافتن به مدارس خاص شهرستان های همجوار کاری بسیار سهل و دست یافتنی است اما منوط به اینکه تیمی و گروهی عمل كرده، روحیه فداکاری و ایثارگری خویش را تقویت و سخت کوشی را در دانش آموزان نهادینه كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه آموزش خانواده و انجمن اولیاء و مربیان بايد جدي گرفته شود، اظهار كرد: بايد منابع مالی قوی جهت اجرا و ضمانت اجرایی برنامه ی عملیاتی داشته باشیم و مسئولین و ذیربط با حمایت ویژه در خصوص رفع دغدغه های به حق و معضلات آموزشگاه های یاد شده، همت مجدانه داشته باشند.
انتهاي پيام/